Avatar billede marrix Juniormester
19. oktober 2004 - 14:32 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Rss fra eksisterende xml-fil

Hej eksperter

Jeg har en xml-fil som jeg ønsker at udtrække oplysninger til et RSS/feed fra. Princippet er følgende:

Min xml-fil - i hovedtræk:
<historie1>
<h4>Overskrift</h4>
<p>Indhold</p>
</historie1>

<historie2>
<h4>Overskrift</h4>
<p>Indhold</p>
</historie2>

osv...
Det skulle jo gerne munde ud i noget i retning af:
<rss version="1.0">
<channel>

<title>En eller anden overskrift</title>
<description>En generel beskrivelse</description>
<link>http://mitsted.dk</link>

<item>
<title>(<h4> fra historie1)</title>
<description>(<p> fra historie1)</description>
<link>http://mitsted.dk/forsiden</link>
</item>

<item>
<title>(<h4> fra historie2)</title>
<description>(<p> fra historie2)</description>
<link>http://mitsted.dk/forsiden</link>
</item>

</channel>
</rss>
Hvordan tager jeg hul på denne opgave? Jeg vil helst holde mig i ren xml/xslt - kan det lade sig gøre?

Venligst, marianne
Avatar billede Slettet bruger
23. oktober 2004 - 09:29 #1
Du laver et XSLT som kan transformere din XML fil til RSS format og så laver du en transformation når du skal have dannet din RSS?
Avatar billede marrix Juniormester
23. oktober 2004 - 13:21 #2
Jo...men...jeg vil gerne have nogle ideer til, hvordan xslt'en skal bygges op. Desuden vil jeg gerne have at RSS'et automatisk bliver bygget af den oprindelige xml-fil. Dvs. når der er ændringer i den oprindelige xml-fil, skal RSS'et automatisk tilsvare denne. Det kan vel lade sig gøre?!?

Men hvordan bygger jeg det op? Hvordan foregår transformeringen - hvad sætter den igang?

Marianne
Avatar billede marrix Juniormester
17. november 2004 - 21:04 #3
Lukker spørgsmålet....