Avatar billede clausp Nybegynder
08. marts 2001 - 16:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Html og flash i samarbejde!

Jeg har et frameset i html der deler skærmen op i 2 dele, \"del-1\" og \"del-2\". Jeg har lavet en menu i flash der skal placeres i del-1.....dette er ikke noget problem. Problemet kommer når man trykker på et af menu punkterne i del-1...meningen er at del-1\'s knapper skal linke til del-2 sådan at man hele tiden vil kunne se menuen i del-1.

Håber at forklaringen bare gav lidt mening  :-)

Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2001 - 16:11 #1
Når du har åbnet flash og har lavet et link kan du under selve properties for linket sætte destination, hvis du under dine frame settings i HTML ddlen navngiver de to frames, den anden del har navnet del2, så kan du inde i flash projektet fortælle at linket skal åbne i del2, dette gør så at den åbner i den anden frame.

Det er lidt svært at forklare, men hvis du ikke kan finde ud af min beskrivelse kan du sende en mail og jeg sender en lidt mere detaljeret beskrivelse med billeder osj til dig.
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2001 - 16:11 #2
min Email er.: osj@dbs.dk
Avatar billede hoejrup Nybegynder
08. marts 2001 - 16:16 #3
I dit frameset skal du angive name=\"main\" for din frame 2. Derefter skal du i din flash film skrive følgende:

on (release) {
getURL (\"http://www.ditdomain.dk/dit-link.html\";, \"_main\");
}

/per
Avatar billede jecalc Nybegynder
08. marts 2001 - 22:58 #4
selvfølgelig Per/hvor er du bare god/Anita
Avatar billede hoejrup Nybegynder
09. marts 2001 - 14:48 #5
Anita> Tak, Du kan altid skrive til mig på PRH@sol.dk.

/per