Avatar billede wise Seniormester
18. oktober 2004 - 13:17 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke komme i MAIL-PREFERENCES - Notes laver overflow

Hej Alle

Hvis jeg prøver at komme ind i mail-(eller kalender) preferences får jeg efter lang ventetid en "overflow" fejl.
Jeg vælger TOOLS->PREFERENCES fra inbox eller kalender, men kommer ikke ind.... Fejlen hedder bare "overflow".

Det er en 6.51 server og en 6.50 klient med en 6.5 template. Samme mailfil kommer tilbage fra en 4.x custom template og have været via R4.6, R5, R5-inotes, R5-custom, R6 og nu R6,5.

Fejlen har jeg kendt til siden den var R6 så en template opgradering ændrer intet... Den har tidligere generet mig, men nu skal jeg ændre min signatur, så nu SKAL jeg derind ;-)

Alt info er velkomment

Lasse
Avatar billede jogii Nybegynder
18. oktober 2004 - 13:39 #1
Det er dit profildokument som driller. Du kan evt. prøve at slette det og så gå ind igen. For at slette det må du vistnok anvende en LS-agent.
Det er sikkert ét felt på profile-dokumentet som har en "gammel" værdi som driller de nye formularer.
Avatar billede wise Seniormester
18. oktober 2004 - 13:55 #2
Ehh, ok, er det en LS agent du lige kan ved hånden, jeg har lavet nogle enkelte LS agenter, men primært til fx komma-sep-export
Avatar billede jogii Nybegynder
18. oktober 2004 - 14:30 #3
Her noget kode, men vær opmærksom på at du mister alle dine indstillinger.

    dim db as notesdatabase
    dim m_calprofile as NotesDocument

    Set db = session.currentdatabase
    Set m_calprofile = db.GetProfileDocument("CalendarProfile")
    m_calprofile.Remove( True )

Du kan evt. udskrive alle værdier fra dokumentet inden du vælger at slette det.
Avatar billede wise Seniormester
18. oktober 2004 - 14:57 #4
Jeg prøvede og efter at have tilføjet en dim session kører den uden fejl

    Dim db As notesdatabase
    Dim m_calprofile As NotesDocument

    Dim session As New NotesSession
    Set db = session.currentdatabase
    Set m_calprofile = db.GetProfileDocument("CalendarProfile")
    m_calprofile.Remove( True )
    Msgbox "TRUE"

Jeg får dog stadig overflow-fejlen :-(
Avatar billede wise Seniormester
18. oktober 2004 - 14:59 #5
Men min signatur er tom ...
Avatar billede wise Seniormester
18. oktober 2004 - 15:12 #6
Så agenten har kørt, men det var ikke det profildokumentet der fejlede .... :-(
Avatar billede pr0gm4n Nybegynder
18. oktober 2004 - 16:11 #7
Jeg har oplevet noget tilsvarende en gang før.

Det var engang jeg var med til at tilpasse en R4 mail-template så man kunne benytte en fast footer. (Det var før det blev standard). Vi oplevede dengang, at hvis man indsatte et billede i profil dokumentet så kom det pænt med over i footeren; men man kunne ikke efterfølgende åbne profilen uden at Notes gik ned.

- Jeg håber ikke det er mit eksperiment fra dengang du slås med nu ;-)

--> Jogii, er der noget til hindrer for at slette alle profil-dokumenter i mail-db, eller bruger kalenderen et eller andet man ikke må slette.
Avatar billede jogii Nybegynder
18. oktober 2004 - 16:39 #8
Har du undersøgt om CalendarProfile formularen er opdateret? Det kan være der sidder noget "prohibit" på den.
Avatar billede wise Seniormester
18. oktober 2004 - 16:54 #9
Jeg har lige prøvet at SLETTET CalendarProfile formen og (Preferences) agenten, for derefter at refreshe design så begge kom tilbage.... Men samme fejl :-(

Og nej, jeg har ikke noget billede i dokumentet. Har som sagt ikke ændret siden r5....
Avatar billede jogii Nybegynder
18. oktober 2004 - 21:40 #10
@wise:Har du prøvet at aktivere knappen med LotusScript Debugger tændt?
Har du prøvet at tage en databasekopi (ikke replika)?
Jeg kan hurtig lave en agent der sætter signaturen til det du gerne vil have den til.

@pr0gm4n: Jeg har ikke undersøgt om farvedata gemmes i samme profil.
Avatar billede wise Seniormester
19. oktober 2004 - 10:33 #11
Jeg prøvede med LotusScript Debugger først, for at finde den manglende "dim session" linie. Og den kører fint igennem, og har som det ses også slettet profilen (i og med signaturen er tom.
Du må meget gerne lavet en agent der sætter signaturen... Jeg har faktisk en htmlfil som jeg gerne vil bruge fremover... - Det ville også give dig points i mit andet åbne spørgsmål ;-) http://www.eksperten.dk/spm/551648.

Jeg er lige ved at lave en kopi - mangler 41000 dokumenter ;-) - jeg mener dog at der har været lavet en kopi undervejs...
Avatar billede jogii Nybegynder
19. oktober 2004 - 10:36 #12
Jeg mente nu køre debugger når du vil fremprovokere fejlen, ikke når du kører oprydningsagenten. Jeg vender senere tilbage med noget kode der kan bruges.
Avatar billede wise Seniormester
19. oktober 2004 - 11:37 #13
Fjols Lasse! - selvfølgelig gjorde du det...
Der er et screendump her http://ww1.ium.dk/lasse/Noteserror.jpg (af debugger på preferences agenten)

Lasse
Avatar billede jogii Nybegynder
19. oktober 2004 - 11:54 #14
Prøv hold øje med variablen "x" og klasseobjektet OtherUsers
Tilsyneladende er der problemer med din ACL.
Avatar billede wise Seniormester
19. oktober 2004 - 12:21 #15
BINGO...
Jeg prøvede at ryde op i min ACL og kunne ikke slette er par af posterne.
Derfor kopierede jeg en fuld ACL fra en anden bruge og rettede den - Så spiller det...
TAK, smid et svar...
Avatar billede jogii Nybegynder
19. oktober 2004 - 12:26 #16
ja sådan kan det gå ...
Avatar billede wise Seniormester
19. oktober 2004 - 12:32 #17
Og igen 1000 tak for hjælpen... ;-)