Avatar billede screwdriver Nybegynder
18. oktober 2004 - 12:39 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Case Insensetive søgning

Hej

Jeg vil lave en søgning som ikke er Case sensetive. Hvordan gør man lige det ?

f.eks hvis jeg søger på et køretøj, som har nummerpladen AB12345,

'Select * from VEHICLE where RegNo = AB12345';

Og den er blevet gemt som ab12345, skal den stadig bilve fundet

Jeg bruger Interbase 6, og Delphi 7

Håber nogen kan hjælpe ?

/Screwdriver
Avatar billede pellelil Nybegynder
18. oktober 2004 - 12:51 #1
Brug funktionen "Upper":

Select * from VEHICLE where upper(RegNo) = 'AB12345'
Avatar billede pellelil Nybegynder
18. oktober 2004 - 12:52 #2
ps: Lad mig foreslå at du i stedet for Interbase 6 anvender FireBird (den er også gratis - vidre udviklet fra InterBase 6 - men til gengæld er der sket en del forbedringer/fejl-rettelser)
Avatar billede screwdriver Nybegynder
18. oktober 2004 - 13:21 #3
Tak skal du ha' ... Det ver jo nemt :-)
Avatar billede pellelil Nybegynder
18. oktober 2004 - 13:28 #4
Ja, og hvis du vil kigge nærmere på FireBird så er adresse www.firebirdsql.com