Avatar billede larslars Nybegynder
15. oktober 2004 - 13:20 Der er 2 kommentarer

Flette 2 regneark sammen

Hejsa
Jeg har 2 regneark jeg gerne vil have flettet sammen
I begge tabeller er der et varenummer - og dem vil jeg gerne kæde sammen og sammenlægge dataene.
Hvordan gør man lige det?
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
15. oktober 2004 - 13:23 #1
Det ved jeg ikke, men det lyder som om du skulle lave det i en database. Hvis du kan importere tingene i Access, så kan jeg hjælpe
Avatar billede jkrons Professor
15. oktober 2004 - 13:30 #2
Antag at du har varenumrene i a-kolonnen i hvert arkm, og data i b-kolonnen:

Marker odatamrådet i hvert ark og giv dem et navn. Navnene skal være forskellige. Her er brugt Navn1 og Navn2 for nemheds skyld.

I en celle skriver du så nummeret på den vare, du gerne vil have beregnet. Det kan du fx gøre i A-kolonnen i Ark3. I B-kolonnen, hvor du gerne vil have resultatet til at stå indsætter du så denne formel

=LOPSLAG(D1;navn1;2)+LOPSLAG(D1;navn2;2)

Kopier nu formeln til alle de celler, i b-kolonnen, hvor det står et varenummer i A-kolonnen i sammenlægningsarket. Skal du også bregne data i c, d, e osv kolonnerne i det oprindelige regneark, ændrer du 2 til 3, hhv 4, 5, 6 osv,. i formlen ovenfor.

Håber at dette er forståeligt. Ellers spørg igen.