Avatar billede scripttumpen Nybegynder
07. marts 2001 - 21:26 Der er 17 kommentarer og
3 løsninger

Load af lokal side efter load af fremmed

Load af lokal side efter load af fremmed(se eks og uddybende på adresse: www.sec.dk/ticst)
Eller kig også på mit sidste opkast med 26 indlæg for 10 spm. siden.
Jeg sætter nu opgaven til svær!
Avatar billede jakoba Nybegynder
08. marts 2001 - 07:01 #1
jeg har kikket på sourcen i menyrammen og fandt:
Jeg kan ikke sige \"det er derfor\" til noget, men der er nogen ting du skal ændre for at menuen kan kaldes \"korrekt HTML\"

Der skal citationstegn omkring strengparametre. dvs:
  href=java script:top.GAP(\"kanvi/index.htm\",\"kanvi/indexuk.htm\",\"kanvi/indexde.htm\")
bør skrives som
  href=\'java script:top.GAP(\"kanvi/index.htm\",\"kanvi/indexuk.htm\",\"kanvi/indexde.htm\");\'

du skal rette rækkefølgen af dine </ endtags så de enkelte tags slutter før det tag der indeholder dem slutter.

<table border=\"0\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\'0\' valign=\'top\'>
  <tr>
    <td>
    </td><font size=2>
    <td  Title=\'Åbner i main!\' nowrap>
      <A href=http://www.eksperten.dk style=\'text-decoration: none;\' target=\'main\'>
        <font size=-1 face=\'Arial, Helvetica\' color=\'#FFFFFF\'>Eksperten
        </font>
    </td>
      </a><br> <!-- </a> ligger UDENFOR slutningen af tabelcellen -->
        </font> <!-- ekstra </font> tag -->
  </tr>
</table>

<table border=\"0\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\'0\' valign=\'top\'>
<tr>
<td font size=2 nowrap>
<A href=java script:top.GAP(\"kanvi/index.htm\",\"kanvi/indexuk.htm\",\"kanvi/indexde.htm\" style=\'text-decoration: none;\' target=\'main\'>
<font size=2 face=\'Arial, Helvetica\' color=\'#FFFFFF\'>Kan vi hjælpe
</font>
</td>
</a><br> <!-- </a> ligger UDENFOR slutningen af tabelcellen -->
</font>
</tr>
</table>

<table border=\"0\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\'0\' valign=\'top\'>
<tr>
<td font size=2 nowrap>
<A href=java script:top.GAP(\"kontakt/cpyindex.htm\",\"0\",\"0\") style=\'text-decoration: none;\' target=\'main\'>
<font size=2 face=\'Arial, Helvetica\' color=\'#FFFFFF\'>Kontakt os
</font>
</td>
</a><br> <!-- </a> ligger UDENFOR slutningen af tabelcellen -->
</font>
</tr>
</table>

<table border=\"0\" cellspacing=\"0\" cellpadding=\'0\' valign=\'top\'>
<tr>
<td font size=2 nowrap>
<A href=java script:top.GAP(\"1\",\"0\",\"0\") style=\'text-decoration: none;\' target=\'main\'>&nbsp<font size=2 face=\'Arial, Helvetica\' color=\'#FFFFFF\'>Opdater MENU</font>
</td>
</a><br>
</font>
</tr>
</table> <!-- inner table -->

mvh JakobA
Avatar billede jakoba Nybegynder
08. marts 2001 - 07:06 #2
Den fejlmelding jeg får siger:
start >>>>
Internet Explirer kan ikke åbne Internet-stedet
java script:top.GAP(\'kanvi/index.htm\',\'kanvi/indexuk.htm\',\'kanvi/indexde.htm\')\\\\\\\\
http://www.sec.dk/ticst/.

Adgang nægtet.
<<<< end

hvor de fire \\ tegn \"\\\\\\\\\" står for et enkelt \"ulovligt tegn\" tegnet som en firkant.
Avatar billede jakoba Nybegynder
08. marts 2001 - 07:16 #3
Så vidt jeg kan se skulle den der GAP-funktion have været kaldt istedet for skrevet.
dvs istedet for:
  href=java script:top.GAP(\"kanvi/index.htm\",\"kanvi/indexuk.htm\",\"kanvi/indexde.htm\")
skulle der have stået:
  href=\'java script:top.main.location=top.actStart+top.curL\'

NB: stadig med citationstegn omkring.

Avatar billede knightdear Nybegynder
08. marts 2001 - 10:01 #4
Bare en idé... prøv at skrive den fuldstændige sti:
\'http://www.sec.dk/ticst/kanvi/index.htm\'
i stedet for:
\'kanvi/index.htm\'
:o)

Håber det virker :o)

KnightDear
Avatar billede scripttumpen Nybegynder
08. marts 2001 - 14:30 #5
Dear KnightDear & JacobA oa:
Tak for for svar og kommentarer - og så så tidligt på morgenen JacobA (eller sent på natten?)

Da jeg er syg for tiden med omkring 39 i feber (til morgen kun 37.9) kan det godt være, at der er nogle struktur-bugs i udplukket, da jeg nok ikke var helt hjernefrisk - men aætså heller helt hjernedød!

Jeg vil af afprøve jeres forslag (den med \'java script:GAP...\' er vist prøvet - men det strukturelle i htm-koden - det har du ret i JacobA

De evt. forskellige javascript-programmer for, jeg når frem til vil derefter offentliggøre på www.sec.dk/ticst, med en ny forside, der blot vælger via ref\'s mellem test1, test2... osv.

Jeg skriver en kommentar her, når nyt er offentliggjort på site\'n.

Jeg forstår stadig ikke, at det hele virker fint, når jeg GAP\'er mellem mine egne (ticst-) sider; bemærk at hele stien faktisk er indeholdt i i top.actStart+top.curL (jfr testudskrift foroven i menuen ved klik på Opdater MENU!

Mbh Scripttumpen

Avatar billede scripttumpen Nybegynder
08. marts 2001 - 14:57 #6
Til JacobA og KnightDear oa:

Bemærk iøvrigt også, at hvis du først klikker på #Kan vi..\", derefter på \"Kontakt os\" og så på \"Opdater MENU\" for at se at hele stien står i tesudskriften for oven og så nu klikker på eksperten: Når den er load\'et i main kan du klikke på det danske flag (normal href=\"..\") og derefter køre fint videre på de øvrige menupinkter!

Har det noget at gøre med, at det omgivende miljø -efter load af fremmed side - ikke er hvad jeg tror det er? - eller er det en browser-beskytelses-funktion, der ikke kan omgås?

Jeg er ikke helt med må jeg indrømme!

Mbh Scripttumpen
Avatar billede knightdear Nybegynder
08. marts 2001 - 15:18 #7
Hmmm... det virker i netscape 4.75...
Prøv lige at rette de stier, til den fuldkomne, altså:
http://www.sec.dk/ticst/kanvi/index.htm
i stedet for:
kanvi/index.htm
:o)

KnightDear
Avatar billede scripttumpen Nybegynder
08. marts 2001 - 17:25 #8
Til KnightDear (oa...):

Den fukde sti er faktisk altid repræsenteret i:

          top.actStart+top.curL

og det virker jo i \"normal drift\" - dvs hvis jeg ikke loader fremmede sider i \"main\"-frame\'n.

Når jeg laver scripts \"crossbrowser\" dvs pt IE4+ og NS4+ starter jeg altid med at få braset til at køre i IE4+; -jeg har således ikke koncentreret mig om NS4+ endnu - de er ret forskellige!

Da jrg jo selv bestemmer, hvad der skal havne i main, kan jeg jo blot sørge for ikke at loade \"fremmede\" sider i main (dvs altid nyt vindue for fremmede sider)! Det var jo ikke helt meningen - men kan måske blive slutfacit.

Jeg kan sagtens \"producere\" en:

href=\"http://www.sec.dk/ticst/kanvi/index.htm

men den bliver jo ikke sprog-dynamisk ved første valg, og hvis jeg senere \"mouser over\" et flag og siden findes på det sprog, ja - så har vi problemet igen, da disse jo ved mouse over bruger top.main.location=top.actStart+ XL, hvor X kan være dan, eng eller tys for siden sidst refereret via GAP - altså = aktuelle sprog-sider, hvis de forefandtes ved sidste GAP.

Mvh Scripttumpen

PS: Jeg \"nørder\" lidt videre i aften på jeres (dit og JacobA\'s) forslag - og offentliggør det på www.sec.dk/ticst hvis noget ekseptionelt dukker op.
Avatar billede knightdear Nybegynder
08. marts 2001 - 17:28 #9
Åh... ja... mig blind, mig ikke læse aeiou særligt godt... hehe :o)
Sorry... jeg skimmer vist for meget :o)
Good luck, and may the penguins ne with you :o)

KnightDear
Avatar billede scripttumpen Nybegynder
08. marts 2001 - 18:19 #10
Kære JacobA, KnightDear + alle andre:

Hvor mærkeligt det end lyder, tror jeg nu jeg selv har fundet \"fejlen\" - hvis man kan kalde den det.

I hvert fald har jeg udlagt en ny default-side på www.sec.dk/ticst - med ref herpå til den gamle (som nu hedder defa-old.htm).

Jeg har rettet \"fejlen\" for alle GAP-kald i menuen -men ikke for flagene!

Hvis I vil \"finde tre fejl\" kan I prøve og så skrive en kommentar her - især hvorfor det egentlig er en fejl!

Ellers giver jeg en kommentar senere på natten med angivelse af \"fejlen\" - det ser lidt tricky ud!

Mbh Scripttumpen
Avatar billede jakoba Nybegynder
08. marts 2001 - 20:00 #11
anden gang jeg klikker på \"eksperten\" linket giver NS4.7 følgende fejl: (aner ikke hvorfor)
JavaScript Error: http://www.sec.dk/ticst/,
line 2:
  can\'t convert top.main.location to primitive type.

NS6 har droppet document.layers arrayet. I toppen af frameset filen tester du for browsertype:
if (document.all) { //IE4+ assumed
  // initieringer for IE4+
}
if (document.layers) { //NS4+ assumed
  // initieringer for NS4 til NS4.7
}

det bør istedet være:
if (document.all) { //IE4+ assumed
  // initieringer for IE4+
}
else
if (document.layers) { //NS4+ assumed
  // initieringer for NS4 til NS4.7
}
else
if (document.getElementById) { // NS6+ (or some future IE without .all)
  // initieringer for NS6+
};

fintet med de der flag der skifter side pr mouseover :-))

mvh JakobA
Avatar billede jakoba Nybegynder
08. marts 2001 - 20:06 #12
Jeg tror stadig at meningen med scriptet er at den der GAP-funktion skal kaldes og skrive \'java script:top.main.location=top.actStart+top.curL\'
i menurammens source. istedet for at få sit kald skrevet som parameter til href.

dvs istedet for:
  href=java script:top.GAP(\"kanvi/index.htm\",\"kanvi/indexuk.htm\",\"kanvi/indexde.htm\")
skulle der have stået:
  href=\'java script:top.main.location=top.actStart+top.curL\'

Avatar billede scripttumpen Nybegynder
08. marts 2001 - 21:03 #13
Dear JacobA (+andre):

Linien:
href=\'java script:top.main.location=
top.actStart+top.curL\'

Har jeg prøvet efter din tidligere anvisning, men braset fungerer ikke!

Har du iøvrigt prøvet legen med \"Find tre fejl\" i henh. ny/gammel default.htm/defa-old.htm. At det virker i NS4+ skulle ikke undre mig - men så langt er jeg ikke nået endnu!

See you! - Scripttumpen

Avatar billede scripttumpen Nybegynder
08. marts 2001 - 21:07 #14
Til JacobA + KnightDear!

Mht uddeling af point ced jeg ikke rigtig - jeg meldte først for nylig og har åbenbart kun \"tjent\" 9 (som kengun åbenbart splittede mellem mig og JacobA ud af de 15 han havde adsat).

Giv mig lige et vink om, hbad \"normal\" opførsel er her hos Eksperten.

Mbh Scripttumpen
Avatar billede jakoba Nybegynder
08. marts 2001 - 21:24 #15
som spørgsmålstiller har du \"næsten\" frit slag med fordeling.
her ville min norm sige 50-50 i og med at begge svargivere hjalp til.

mvh JakobA
Avatar billede jakoba Nybegynder
08. marts 2001 - 21:34 #16
PS: du kan forresten godt ændre link destinationen dynamisk:

<a href=\"derhen.html\" name=\"det_her_link\">hop derhen</a>

<script language=\'javascript\'>
document.links.det_her_link.href = \"et_andet_sted_hen.html\";
  // herefter vil klik på \"hop derhen\" føre dig et andet sted hen
</script>

Og du får endda til hver en tid vist den aktuelle destination i statuslinien.
Avatar billede scripttumpen Nybegynder
08. marts 2001 - 21:56 #17
Til JacobA!

Jeg synes snart vi kender hinanden - mht point kan man vel ikke dele flere ud end man har - eller får man på \"kredit\"; jeg har ikke læst spilleregælerne.

Mht;
document.links.det_her_link.href = \"et_andet_sted_hen.html\";

tror jeg jeg ved, hvad du mener, men hvis man ikke har et funktionskald (a la GAP) men derimod dit forslag:

href=\'java script:top.main.location=top.actStart+top.curL\'

hvis jeg kunne få det til at virke, så skulle \"dynamikken\" også indlægges her, da du aldrig kan vide om der er \"mouset over\" et flag inden du klikker på f,eks. \"Kan vi hjælpe...\".

At indlægge \"dynamikken\" i scriptet, der udføres ved mouse over på flagene virker ikke hensigtsmæssig, da du så skulle ændre samtlige menu-links af hvilke jeg har rigtig mange, idet venstre menu oprindelig er en mappe-struktur (ca 60-70 links!).

Iøvrigt har jeg prøvet at rette \"fejlen\" i mit oprindelige script herhjemme på min server (kun et enkelt sted skulle rettes - target=\"main\" skulle blot fjernes i en enkelt funktion) og det funker perfekt - jeg tror nok min resulterende htm-struktur i det oprindelige script er mere fornuftig end det jeg præsenterede på www.sec.dk/ticst - det udpluk blev lavet \"ret hurtigt\" og det undskylder jeg!

Mbh Scripttumpen

PS: Du har stadig ikke fortalt mig om du har fundet \"de tre fejl\" - ellers meddeler jeg dem her og lukker spørgsmålet.

PS2: Man kan vel ikke give sig selv point for at have leveret i hvert en god del af afhjælpningen?

Avatar billede jakoba Nybegynder
08. marts 2001 - 22:02 #18
Jo man kan god give sig selv points. Og i dette tilfælde ville det nok være velvalgt. Det var jo dig selv der hittede ud af det. Skriv et svar og accepter det.

nej jeg har ikke fundet de 3 fejl, fandt 2 (08/03 2001 20:00:31) men hvis du tænker på specifikke fejl vil jeg hellere give op på forhånd :)
Avatar billede scripttumpen Nybegynder
08. marts 2001 - 22:30 #19
Til JacobA (+andre):

Okay - det eneste jeg gjorde (som en lidt \"vild\" ide) var at fjerne target=\"main\" i de tre nederste \"GAP\"-links i det oprindeligt præsenterede script (Gammel default.htm = defa-old.htm).
Det er åbenbart \"en slags dobbelt-konfekt både at have:
top.main.location=top.actStart+top.curL
og i samme \"href=javascript....\" at angive target=\"main\" (det ligger jo allerede i top.main.location=...!

Mæee\'n, mig ikke forstå hvorfor - gør du?

Fore slår 25 til dig 15 til KnightDear og 20 til mig selv - er det fair?

Det der med negativ i point (=dem jeg har tjent - dem jeg har delt ud) er jeg ikke helt med på!

Mvh Scripttumpen

PS: venter på dit svar og lukker og slukker - efter uddeling - okay?
Avatar billede jakoba Nybegynder
08. marts 2001 - 22:41 #20
forstår heller ikke hvorfor det skulle gøre en forskel, mener sågar at have set links der virkede med slig dobbelkonfekt.
pointfordeling fint med mig.