Avatar billede kimbk Nybegynder
13. oktober 2004 - 11:42 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ethernet Switch + Microsoft Windows Network + XP Pro

Jeg har koblet 2 computere på en Edimax 10/100Mbs 5-Port Switch og der er hul igennem til internet for begge computere (TDC Kabelmodem - to dynamiske IP-adresser - automatisk tildeling af IP og DNS). Jeg vil gerne have computerne forbundet med hinanden ved brug af Microsoft Windows Network. Direkte forbundet gennem et twisted pair kabel fungerer netværket OK, men gennem switchen kan de ikke se hinanden - hverken med firewall'en en- eller disabled.

Er der nogen gode forslag?

Kim
Avatar billede leif Seniormester
13. oktober 2004 - 12:57 #1
Den bedste løsning ville være at købe en router, så får dine maskiner nogen lokale IP adresser og er ved hjælp af den samlede router / firewall beskyttet !
Avatar billede leif Seniormester
13. oktober 2004 - 12:57 #2
Problemet er at I får nogen adresser fra TDC som ikke kan tilgå hinanden !
Avatar billede kenp Novice
13. oktober 2004 - 14:40 #3
hvis du ikke vil købe en router har du 2 muligheder for at få det til at virke
http://www.cubus-adsl.dk/elteknik/netvaerk/ipxspx_netbeui.php
eller
http://www.cubus-adsl.dk/elteknik/netvaerk/multi_ip.php
Avatar billede kimbk Nybegynder
14. oktober 2004 - 08:44 #4
Tak til begge de herrer for svarene - kenp's svar ligger tættest på mit spørgsmål og leif's løsning er måske den mest optimale. I fortjener begge point. kenp har fået, men jeg kan ikke finde ud af, hvordan leif's kommentar vælges op, så jeg kan tildele den point - har længe forsøgt.
Avatar billede kenp Novice
14. oktober 2004 - 10:49 #5
du skriver bare hvor mange point leif skulle have haft! så opretter jeg et sprøgsmål med point til ham.
Avatar billede kimbk Nybegynder
18. oktober 2004 - 14:44 #6
OK - Leif har ligeledes gjort sig fortjent til 30 point.

Kim
Avatar billede kenp Novice
18. oktober 2004 - 14:58 #7
dvs at jeg skal give ham alle point? hvis nej, så skal du selv oprette et sprøsmål til ham!