Avatar billede jannhomm Nybegynder
12. oktober 2004 - 14:45 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

anbefaling af printer

Jeg skal bruge en god og hurtig farve laserprinter til arbejdet.

Har kigget bla på disse to!

HP Color LaserJet 3550n  Direct-Computers A/S 7.813 kr

og

Lexmark C752Ln  Proshop Direkte ApS 8.058 kr

er der nogen som har gode anbefalinger og begrundelser for hvilken jeg skal vælge.
Avatar billede smikkel Nybegynder
12. oktober 2004 - 15:45 #1
Hejsa, du skal nok os lige kigge efter hvad de koster i forbrugsstoffer, jeg at der en heder Ole Madsen herinde som har lave et rigtig indlæg om farvelaserprinter M/m. Håber at han kommer med en kommentar.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
12. oktober 2004 - 22:07 #2
Jeg kan nok ikke hjælpe særlig meget - da jeg ikke er særlig bekendt med de nyere HP farveprintere.

Men Lexmarks farvelasere kan sagtens anbefales, så længe du holder dig fra den aldrende 720´er.

C752Ln er en "Light" udgave, der stort set ikke kan udviddes. Får du senere behov for ekstra papirbakke eller fax/scan modul, kan du ikke udvide Light udgaven.

Men den "rene" C752n"´er er til gengæld en del dyrere, så har du ikke noget specifikt behov er det rigtigt nok at gå efter light udgaven.

Printeren er designet med henblik på at være nem at servicere selv, og der er ikke helt så mange forbrugsstoffer som i de ældre printere.

Ydermere er den billigere i drift, en den ellers billige C510´er.

Så sagt på en anden måde kan jeg absolut godt anbefale Lexmarks C752 serie.

HP kunne man jo vælge for at køre med noget "velkendt", men det er desværre også velkendt at HP ikke har satset helt stort på driftøkonomien, så selv om den har et flottere design, vil den formentlig være en del dyrere i drift.

Endelig er der jo en del andre producenter (Samsung, Konica-Minolta, Epson o.s.v.) - men skulle jeg selv vælge i prisklassen, ville jeg faktisk vælge Lexmark.

Og slutteligt - skal modellen selvfølgelig vælges ud fra printbehov. Prisforskellen mellem C510n og C712Ln udlignes først, når du er oppe omkring 1000 sider om måneden. Så er dit printbehov ikke større, er det eneste argument for ikke at vælge den billigere C510´er, at du ikke gider skifte farvepatroner og servicere printeren så tit.
Avatar billede jannhomm Nybegynder
13. oktober 2004 - 10:46 #3
Ok tak for anbefalingen :-)
- smid et svar, så overfører jeg 15 point.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. oktober 2004 - 21:46 #4
:-)