Avatar billede bas Forsker
11. oktober 2004 - 23:15 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Oversigt over øvelokaler

Jeg fik for et par år siden en idé om at lave en hjemmeside med en oversigt over øvelokaler i Århus. Idéen opstod, da jeg som amatørmusiker selv oplevede, at det var meget svært at få et overblik, hvor jeg kunne finde øvelokaler.

På et tidspunkt kom jeg i kontakt med kulturinstitutionen Mono www.mono.dk, som syntes godt om ideen. I stedet for kun at lade hjemmesiden indeholde øvelokaler i Århus, blev vi enige om, at vi ligeså godt kunne lade hjemmesiden være landsdækkende.

Idéen er at lave en hjemmeside, hvor det skal være muligt at oprette og søge øvelokaler i et bestemt lokalområde. Som udbyder skal man selv kunne oprette et eller flere øvelokaler i databasen, og hjemmesiden skal indeholde oplysninger og beskrivelser om de forskellige øvelokaler.
Hjemmesiden skal være gratis at bruge både for udbydere og for
amatørmusikerne.

Jeg har arbejdet on and off på hjemmesiden, og selv om jeg er kommet et godt stykke, er jeg langt fra færdig. Det foreløbige resultat kan ses her:

http://www.humanbeat.dk/oevelokaler/

Jeg har i første omgang koncentreret mig om funktionerne og ikke ret meget om designet. Det kan komme bagefter.

Jeg har som multimediedesigner nogenlunde styr på php og mysql, men jeg overvejer, om jeg skulle efterlyse en mand eller kvinde, som er lidt mere rutineret i oprettelse af databaser og kodning i php, og som har lyst til at medvirke i projektet.
Jeg kunne nemlig godt snart tænke mig at få den færdige hjemmeside offentliggjort.

Arbejdet vil blive på frivillig basis, da jeg ikke regner med at kunne tjene noget på hjemmesiden. (Jeg har jo heller ikke selv tjent en øre på det, jeg har lavet på det indtil nu :-)).
Det må gerne være en person, som interesserer sig for musik, og som kan se nye måder at udforme funktionerne på.

Hjemmesiden skal KUN være en ren øveloakale-database. Der skal alstå ikke være alt muligt udenoms.

Men inden for disse rammer vil jeg gerne høre, hvis der er nogen, der har forslag til forbedringer eller smarte funktioner, mangler informationer / oplysninger.

Jeg er blevet gjort opmærksom på, at det vil være bedre at kunne søge på f.eks. Nordjylland, Vestjylland, Østjylland osv. i stedet for på byer.

Helt generelt vil jeg selvfølgelig også gerne vide, om der er nogen, der synes det er en god idé med sådan en hjemmeside.

Inden I nu kommer med udtalelser om at designet er grimt eller kedeligt, vil jeg lige gentage, at det ikke er det, jeg har koncentreret mig om i første omgang.

Jeg vil hellere høre, om siden virker brugervenlig / logisk.
Det skal siges, at de funktioner, der kommer efter den side, der hedder ”udlejer.html” kun er demosider. Man kan altså godt submitte formularer og klikke på links, men der sker bare ikke noget.

På forhånd tak.

- Martin
Avatar billede bas Forsker
11. oktober 2004 - 23:19 #1
Forresten bor jeg i Viby J. ved Århus, så hvis der skulle være
nogen der kunne være interesseret i at deltage i projektet,
ville det være smart, hvis det er nogen ,som bor i Århus-området.

- Martin
Avatar billede sorenbs Nybegynder
12. oktober 2004 - 00:40 #2
Man kan logge ind uden at skrive noget i disse felter:

Brugernavn:

Kodeord:

Det er da i hvert fald ikke så smart :)
Avatar billede voirsous Nybegynder
12. oktober 2004 - 10:21 #3
bas, jeg kan godt hjælpe med kodning. casperstbk@yahoo.dk men er ikke bosat i nordjylland.
Avatar billede bulbous Nybegynder
12. oktober 2004 - 10:30 #4
Tag en tur ind på www.mamboserver.com

Mambo er et meget visuelt pænt CSS system, der er meget nemt at arbejde med. Du har som standard en administrationsdel, hvor du kan lave alle ændringer.
Jeg ved ikke om der er noget dansk mamboforum, men inde på www.mamboforum.com kan du finde svar til alle spørgsmål du end måtte have til mambo.

Jeg er ren amatør, men er så småt begyndt at fatte mulighederne i mambo. Jeg kan varmt anbefale det.
Avatar billede bulbous Nybegynder
12. oktober 2004 - 10:31 #5
Desuden mener jeg at det er en meget god ide med en sådan hjemmeside. Vi burde også have en her på Færøerne.
Avatar billede bas Forsker
12. oktober 2004 - 15:38 #6
> sorenbs

>Det skal siges, at de funktioner, der kommer efter den side, der >hedder ”udlejer.html” kun er DEMOSIDER. Man kan altså godt submitte formularer og >klikke på links, men der sker bare ikke noget.

De sider, der kommer efter / er i forbindelse med Udlejer.html er kun demosider,
som skal vise, hvordan funktionerne er tænkt. Siderne indeholder endnu ikke javascript, php eller sql, de er endnu ikke funktionsdygtige - og det gælder altså også login-siden.

>voirsous

>bas, jeg kan godt hjælpe med kodning. casperstbk@yahoo.dk men er ikke bosat i >nordjylland

Du mener måske østjylland ?

Hilsen Martin
Avatar billede voirsous Nybegynder
12. oktober 2004 - 20:55 #8
nej lever i den anden ende af landet, falster :)
Avatar billede bas Forsker
12. oktober 2004 - 22:09 #9
>bulbous og fxj

Jeg ved ikke, om jeg har forklaret mig forkert.
Jeg søger ikke udvikingsværktøjer til at udvikle hjemmesiden i
(CMS og lignende), jeg har tænkt mig at gøre det selv, og evt. gerne
i samarbejde med en medhjælper.

Hilsen Martin
Avatar billede bulbous Nybegynder
13. oktober 2004 - 08:38 #10
Undskyld. Misforstået af mig.
Avatar billede jackson20 Nybegynder
23. november 2004 - 14:44 #11
Det er ikke for at stoppe et godt initiativ men, check lige den her side:
http://www.rytmiskmusik.dk/index2.htm
Avatar billede bas Forsker
23. november 2004 - 15:24 #12
> jackson20

Jeg kender godt http://www.rytmiskmusik.dk/index2.htm,
men mig bekendt har man ikke mulighed for at søge øvelokaler
i et bestemt område. Det er meningen am man skal kunne
det på den hjemmeside jeg måske laver færdig på et tidspunkt.

Projektet er endnu en gang lagt på hylden, da jeg ikke har tid og overskud
til at gøre noget ved det. Desuden er jeg ikke sikker på, at der er bebov
for sådan en hjemmeside længere.

/Martin