Avatar billede andersthingholm Nybegynder
08. oktober 2004 - 23:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Formater XML-kode

Hej,

Findes der et program som kan formaterer min XML-kode, så den bliver ombrudt på en pæn måde?

Jeg har før brugt dreamweaver, men den er ikke så god til æøå.

VH

Anders
Avatar billede henrikgn Nybegynder
08. oktober 2004 - 23:28 #1
Hvis du opretter xml-dokumenter i Microsoft Frontpage, kan man på værktøjslinjen "XML-visning" klikke på "Omformatér XML". Så stiller den xml-koden helt perfekt - med ombrydning og det hele.
Avatar billede andersthingholm Nybegynder
08. oktober 2004 - 23:30 #2
Jeg har ikke FrontPage - nogle andre forslag?
Avatar billede mik789 Nybegynder
09. oktober 2004 - 00:04 #3
Brug decimalkoder for ÆØÅæøå, dvs. ÆØÅæøå
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
30. november 2004 - 02:49 #4
ja,

Du kan bruge et program der hedder x-metal fra firmaet Corel. Denne sætter din xml-tags pænt op. Porgrammet koster dog lidt penge.

X-metal kan også validere dit gyldigheden af dit xml dokument udfra en DTD.

mvh
mads
Avatar billede andersthingholm Nybegynder
30. november 2004 - 09:08 #5
Tak foxmulder58, smider du et svar?