Avatar billede rouladefar Nybegynder
07. oktober 2004 - 18:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til køb af videokamera!

Jeg går rundt og tænker på at købe et videokamera til højst 3000,- (jeg ved godt at de skal koste omkring 6000 før man får noget godt, men dette er bare til sjov og ballade)

nogen der kan hjælpe med at finde et godt, men billigt et?!
Avatar billede juliefabricius Nybegynder
08. oktober 2004 - 13:43 #1
Det bedste vil absolut være at købe et digital videokamera. De analoge er på vej ud, og du får bedre billeder.
Et godt bud kan være et Sony DCR TRV 265:
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=76718 , som bruger hi8-bånd

eller Panasonic NV GS11.
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=85309 , som er lidt mere moderne og bruger mini-DV bånd.

Begge kameraer koster omkring 3000 kr på Nettet og er i høj kvalitet.
VH Torben
Avatar billede bleze Nybegynder
08. oktober 2004 - 22:42 #2
minidv er at foretrække hvis man ikke har et analog cam i forvejen man vil genbruge bånd fra. minidv cams er generelt mindre fordi deres bånd mekaniske er mindre, det mener jeg også båndne er i forholdtil digital8/hi8
Avatar billede juliefabricius Nybegynder
08. oktober 2004 - 23:00 #3
ja, det er rigtigt. Sony vejer 890 gram, Panasonic vejer kun 410 gram. Sidstnævnte er absolut meget mindre at slæbe rundt på i længere tid ad gangen, men er det kun til skæg og ballade, er vægten måske ikke så afgørende. Det lidt tungere kamera er måske også lidt lettere at holde roligt, så længe man ikke er øvet i at bruge det.
Avatar billede bleze Nybegynder
09. oktober 2004 - 09:33 #4
Der er også et JVC cam til 2500 kr der også bruger miniDV
Avatar billede juliefabricius Nybegynder
09. oktober 2004 - 10:58 #5
ja jeg har også fået øje på det. Det lyder til at være et fint tilbud til pengene.