Avatar billede evag Nybegynder
07. oktober 2004 - 10:59 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

VPN, hjemmecomputer og trådløst netværk

Kære eksperter
Jeg er netop bevilget en hjemmecomputer, som skal installeres om en måneds tid.
Jeg får en computer og en alm. (ikke trådløs) router til at kunne koble op til firmaet (VPN). Der kan tilsluttes op til 3 andre computere til routeren, som ikke har noget at gøre med firmaet. Jeg har spurgt firmaet, om jeg kan tilslutte disse 3 andre computer, så de bliver trådløse, og har fået at vide at det er i orden.
Hvad skal jeg anskaffe mig af hardware til den eller de ekstra computere, så kun arbejdscomputeren og routeren ikke kører trådløst?
Håber på et grundigt svar
Avatar billede kenp Novice
07. oktober 2004 - 11:50 #1
hvad er det du vil?

du har en router? som ikke kan køre trådløst? men dine 3 alm. computere skal være på trådløst men ikke din arbejdscomputer?
Er det korrekt forstået?
Avatar billede evag Nybegynder
07. oktober 2004 - 12:11 #2
Ja, det er korrekt.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
07. oktober 2004 - 12:14 #3
Jeg har en kombination alá det du beskriver - derfor denne box:
https://ssl.itbutikken.dk/default.asp?varenr=52985
sammen med 2 stk
https://ssl.itbutikken.dk/default.asp?varenr=52988
Virker fint nok...
Avatar billede evag Nybegynder
07. oktober 2004 - 13:17 #4
Lige 2 spørgsmål, da jeg bliver lidt forvirret over de forskellige betegnelser.

Der er ikke tale om en ekstra router, men et såkaldt accesspoint?
Og netværksadapteren, som er til en notebook, virker også i en stationær pc?
Avatar billede kenp Novice
07. oktober 2004 - 13:56 #5
ja det er et accesspoint, som du bare forbinder til routren med netkabel!

lige den udgave majsmarken henviser til kan du ikke bruge i en stationær men vælge f.eks.
https://ssl.itbutikken.dk/vareinfo/vis_vare.asp?varenr=52989
eller
https://ssl.itbutikken.dk/vareinfo/vis_vare.asp?varenr=55834
Avatar billede evag Nybegynder
07. oktober 2004 - 14:14 #6
Tak for hjælpen.
Kan du ikke sende et svar, så jeg kan give dig nogle point?
Avatar billede kenp Novice
07. oktober 2004 - 14:17 #7
.
Avatar billede evag Nybegynder
07. oktober 2004 - 14:21 #8
Øh, svar mig lige på, hvorfor der skal 2 adaptere til. Hvor skal de sidde?
Avatar billede kenp Novice
07. oktober 2004 - 14:25 #9
du kan vælge mellem at bruge denene model eller den anden :) den første er et PCI kort som du sætter ind i computeren.

nr. 2 sluttes til via USB2
Avatar billede evag Nybegynder
07. oktober 2004 - 14:28 #10
Tak for hjælpen
Avatar billede kenp Novice
07. oktober 2004 - 14:31 #11
majsmarken -> hvis du vil have point så skriv lige så opretter jeg et spøgsmål med point til dig.
Avatar billede evag Nybegynder
07. oktober 2004 - 14:34 #12
For dælen, jeg er en amatør, jeg havde ikke set at der var 2 der svarede.
beklager
Avatar billede majsmarken Nybegynder
08. oktober 2004 - 07:22 #13
<kenp>: La' den bare være der...