Avatar billede r11jep Nybegynder
06. oktober 2004 - 15:58 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ipaq4150 - Notes - easysync

Når en aftale oprettes på PDA'en og efterfølgende synkroniseres via Easysync 4.2.2 til min Lotus Notes 5.0.11 kalender, så vises aftalen korrekt. Når jeg efterfølgende tjekker gruppekalenderen for min afdeling, så vises aftalen ikke der??? Er der nogen som har oplevet lignende ???
Det er en helt standardoprettet gruppekalender i Notes!!!
Avatar billede jogii Nybegynder
06. oktober 2004 - 16:47 #1
Kan du for en "sjov" skyld tilrette kalenderindlæget i Notes og se om det så dukker op? Hvordan virker "fri tids"-søgning? Er tidspunktet optaget når de andre brugere vil booke dig?
Jeg mener at standard-gruppekaleneren slår direkte op i BUSYTIME.NSF for at danne sig et overblik over personers frie tid. Hvis synkroniseringen ikke trigger en BUSYTIME-opdatering, så vil du opleve det du skriver.
Se evt her -> http://www.eksperten.dk/spm/542829 hvordan man tvinger en opdatering af BUSYTIME igennem.

Hvis det stadig ikke hjælper, så er det fordi visse felter mangler i selve kalenderindlæget. Det er først og fremmest feltet $BusyName der skal være udfyldt med DIT navn. Ved du hvordan man undersøger feltindhold med Document Properties?

//Jörg
Avatar billede r11jep Nybegynder
07. oktober 2004 - 11:00 #2
Jeg har forsøgt at tilrette kalenderindlægget i Notes, men den vises stadig ikke i gruppekalenderen! Som du kan se af disse 2 billeder:
http://www.snudig.dk/temp/easysync.asp
så vises tiden ikke som optaget, men hvis man forsøger at booke noget i samme periode får man af vide der er en konflikt!
Som man kan se af billede 1, så står mit navn angivet som ordstyrer "Jesper Pedersen/AF-region Ringk›bing/AF-DK". Dvs. der står > istedet for ø.
Samtidig har jeg observeret at oplysningstypen er udgrået med aftale i baggrunden. Jeg har lidt på fornemmelsen at det er OU navnet der gør at aftalen ikke vises korrekt i gruppekalenderen!
Avatar billede jogii Nybegynder
07. oktober 2004 - 11:21 #3
Du nok ret i at det er ø-et der driller. Undersøg feltet $BusyName. Det sættes generelt til indholdet i Principal (Ordstyrer). Sålænge et møde f.eks. ikke er godkendt (afsendt til mødedeltagere), optager det ikke tid i BUSYTIME.NSF. Så snart $BusyName er udfyldt, medtages kalenderindlæget i BUSYTIME under præcis det navn som står angivet i feltet (æøå <>+| osv.).

Når man booker tid i sin egen kalender, anvendes tilsyneladende ikke BUSYTIME information men kun tilgængelig information i den lokale kalender, og derfor melder den optaget ved bookning, slevom der er stavet forkert i navnet.

Dette er blot den tekniske forklaring på hvorfor du ikke kan se tingene i gruppekalenderen. Men dit hovedproblem er at EasySynch indsætter navnet forkert under synkroniseringen, og det kan faktisk være afhængig af sprogversioner af programmerne, operativsystem osv. Er der andre brugere hos jer der anvender EasySynch? Hvad er jeres operativsystem? Er du IT-ansvarlig? Hvis ikke, hvad siger de IT-ansvarlige til problemet?
Avatar billede r11jep Nybegynder
08. oktober 2004 - 12:08 #4
Jeg er i princippet IT-ansvarlig for de regionale tiltag - men problemet er samtidig at vi har lavet denne pda løsning uden om vores normale driftleverandør :-(
Da de driver vores Notesserver, så har jeg desværre ikke adgang til at tjekke hverken felter eller busytime.nsf. Vi har andre brugere som har samme problem, dvs. kun ift. gruppekalendere. Vi anvender Win2000 Professionel DK som styresystem og Lotus Notes R5 vers. 5.0.11 som mail- og kalenderprogram.
I persondokumentet i adressebogen står der Både "Jesper Pedersen/AF-region Ringkøbing/AF-DK" og "Jesper Pedersen" i afsnittet "Brugernavn. Tror du at det evt. ville lykkes hvis man fik trimmet ordstyrerfeltet til at ta' værdien "Jesper Pedersen" istedet for???
Det er selvfølgelig kun en ½ løsning, da personer med æ, ø og å i deres navn, stadig vil ha' problemet!!!
Avatar billede jogii Nybegynder
08. oktober 2004 - 12:18 #5
Du kan se feltnavne og -indhold på et dokument ved at vælge
    Filer -> Dokumentegenskaber -> "andet faneblad"
Nu kan du se hvad indholdet i de pågældende felter er.

Det er ikke sikkert det hjælper at fjerne /organisationsdelen/. Det er tvivlsomt. Det er sandsynligvis selve EasySync, der et eller andet sted har konfigureret navnet. Desuden står navnet nede i din Notes BrugerID-fil. Det er faktisk altid den der er gældende.
Er EasySunc 4.2.2 den nyeste udgave?
Avatar billede r11jep Nybegynder
15. oktober 2004 - 11:46 #6