Avatar billede rossonero Nybegynder
06. oktober 2004 - 11:35 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Tidsindstilling i Notes 6.02

Der sker af og til at brugeren kalender pludselig er rykket en time frem eller tilbage.

Så kan man gå ind i "time settings" og sætte den tilbage igen, hvor der så måske igen går noget tid før den pludselig er gal igen - og det er næppe brugerne der er inde at ændre dette.

Findes der en eller anden "idiot" sikker måde det kan sættes op på, så der ikke findes disse rokeringer i tiden.

Det er såvel server som klient 6.02 der bliver kørt - kan der evt. sættes noget på serveren. Notes skulle bare anvende windows tids zonen og slet ikke have eget "tidsudstyr" integreret, så ville der være meget enklere.

Nogen der kan komme med nogle tips
Avatar billede jogii Nybegynder
06. oktober 2004 - 11:50 #1
Det plejer at være klientproblem mere end et serverproblem.
Standard bør være at klienterne er sat op til at anvende operativsystemets tidszoneindstillinger. Så er det Windows der bestemmer, og dermed også igen brugeren hvis denne går ind og piller i Windows.
Jeg har set et sted hvor brugerne ikke kunne indstille Windows (pga. policies) og Notes var sat op til at køre operativsystemet. PC'en var en klonet PC (magen til 300 andre). Alligevel havde precis denne ene pc sommertid slået fra (fejl i klonprogrammet?). Uheldigvis var det en "kiosk"-pc, som en blandet sælgerskare kunne anvende når de havde "udstillingsvagter". Det betød at alle sælgere, der anvende præcis denne pc, havde skubbede kalenderindlæg. Dem som de selv lagde ind var skubbede for alle andre, mens de rigtige var skubbet for de pågældende sælgere. Hvad gør en driftig sælger? Der ryddes op, og alle kalenderindlæg blev fluks flyttet 1 time så det passede på denne maskine. Hurra for løsningen med at følge operativsystemet !!!

Jeg vil hermed blot vise at der ikke findes idiotsikre løsninger.
Men man kan evt. vedtage at bruge en tilrettet udgave af den personlige adressebog, hvor tidszonen er kodet til altid at være "Danmark + Sommertid", uanset hvad der måtte stå i operativsystemet. Så er den rimelig sikker.
Avatar billede jogii Nybegynder
22. oktober 2004 - 14:27 #2
Kunne du bruge det til noget?