Avatar billede jsmidt Nybegynder
03. oktober 2004 - 17:54 Der er 6 kommentarer

Outlook : Overførsel fra kontaktpersoner til kalender?

Hej

I Outlook overføre programmet automatisk f.eks. fødselsdagsfeltet under kontaktpersoner til en "tilbagevendende" begivenhed i kalenderen! Dette er jeg ikke interesseret i, idet mit kalenderprogram (Under Pocket PC - Fusion) allerede tager dataene under kontaktpersoner og viser disse under kalenderen - hvorfor jeg nu har to ens begivenheder pr. fødselsdag!

Herunder bliver Outlooks overførsel af fødselsdagen endvidere en offentlig "begivenhed" i fælleskalenderfunktion, hvilket jeg heller ikke er interesseret i.

Derfor - kan man slå funktionen fra i Outlook således at den ikke laver en kalenderentry med baggrund i dataene fra kontaktpersonerne.

På forhånd tak,

Hilsen

Jesper
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
03. oktober 2004 - 19:23 #1
Hvilken version benytter du?
Avatar billede jsmidt Nybegynder
03. oktober 2004 - 19:27 #2
Lige nu Outlook 2003, men det samme var gældende ved version 2002 (?) eller var XP (?)
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
03. oktober 2004 - 19:35 #3
Kan du ikke bare lade være med at anføre personernes fødselsdage i kalenderen?
Jeg mener ikke de bliver vist som en tilbagevendende begivenhed såfremt du lader være med at anføre dataer.
Avatar billede jeanette18 Nybegynder
03. oktober 2004 - 19:47 #4
Udgangspunktet er kalendervisningen. Prøv at gå ind i VIS - ARRANGER EFTER - AKTUEL VISNING - og så fremkommer der en del menupunkter. Her kan du indstille de forskellige emner til hvordan de skal vises.
Avatar billede jsmidt Nybegynder
04. oktober 2004 - 21:41 #5
Vedr. "kan du ikke lade være med at anføre...." - så anføre jeg netop ikke personernes data i kalenderen, men kun under kontaktpersoner. Det er så herefter de bliver overført til kalenderen - og det er dette jeg gerne vil undgå. Prøv evt. selv at oprette en kontaktperson med fødselsdata (dato) og se hvordan den kommer op i din kalender! Problemet er, at jeg ved min Pocket PC anvender Fusion (program) hvor den også viser data fra kontaktpersoner, herunder fødselsdagen, hvorved der nu er 2 entry til hver fødselsdag! Endvidere bliver kontaktpersonerne (som principielt ikke er "private") off.gjort i firmaets fælleskalenderfunktion fordi Outlook overføre data fra kontaktpersoner til kalenderfunktionen!
Avatar billede jsmidt Nybegynder
04. oktober 2004 - 21:44 #6
ups, jeg glemte helt at skrive, at dette ikke er særlig hensigtsmæssigt, når man forsøger at danne sig et overblik over arbejdsrelaterede forhold, at man ser fødselsdagsopslag for hele ens familie og vennerkreds.