Avatar billede xbla Nybegynder
03. oktober 2004 - 11:08 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan fjerner man en installation af win xp

Jeg har forsøgt at reparere min xp. Men installation stoppede , da der manglede et procedureindgangspunkt.
I forsøget på at rette fejlen har jeg så fået lagt to nye versioner ind, så jeg nu har 3 funktionsdygtige.
- Hvordan fjerner jeg de 2 af dem (jeg vil helst ikke til at formattere min HD).
Avatar billede haverslev Novice
03. oktober 2004 - 11:14 #1
2 (3) X Windows installeret:
højreklik denne computer . egenskaber . avanceret . klik på indstillinger under start og genoprettelse, her vælger du hvilken en du vil starte. Klik på Rediger for at fjerne den/dem der er fejl ved
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
03. oktober 2004 - 11:20 #2
Du kan manuelt fjerne dem ved at slette deres folder på harddisken.
Du skal være helt sikker på hvilken folder der bruges til den du vil beholde, men kan så ellers slette de 2 andre.
Du kan se hvilken en du skal beholde, ved at være startet op på den, klikke start | kør, skriv cmd og tryk enter.
Skriv så
cd %windir%
og tryk enter.
Den skifter så til det aktuelle windows system, og den må du ikke røre.
F.eks c:\windows

Klik så start | indstillinger | kontrolpanel | system, fanebladet system, indstillinger under start og genoprettelse.
Klik rediger knappen
Her kan du nu slette de to linier som refererer til de to installationer du vil slette.
Læg mærke til at foldernavnet står i linien og du kan derfor identificere de rigtige linier på denne måde.
Avatar billede xbla Nybegynder
03. oktober 2004 - 12:01 #3
Tak til Haverslev, dit tip virkede med det samme.
Avatar billede xbla Nybegynder
03. oktober 2004 - 12:05 #4
Til tonnybrandt Jeg fik ikke efterprøvet dit svar, så vidt jeg kan se er det samme løsning du angiver, så tak for svaret.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
03. oktober 2004 - 12:07 #5
Velbekomme, jeg så godt at haverslev havde skrevet det samme som mig mht boot.ini, men da han ikke havde fjernelsen af folderne med, sendte jeg mit indlæg alligevel *s*
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
03. oktober 2004 - 12:08 #6
Du skal forresten bede ham om at lægge et svar, så du kan lukke spørgsmålet :)
Avatar billede haverslev Novice
03. oktober 2004 - 12:10 #7
tonnybrandt > korrekt med "foldere" - hvad med en points deling og alle er glade? ;)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
03. oktober 2004 - 12:13 #8
haverslev > Helt iorden med mig *s*
Avatar billede xbla Nybegynder
03. oktober 2004 - 12:17 #9
Til haverslev og tonnybrandt , jeg håber I fået jeres point, det er første gang jeg erinde på siden, så jeg skulle lige finde vej.( måske ikke så vanvittigt brugervenligt at tildele point - eller er det bare mig?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
03. oktober 2004 - 12:20 #10
xbla > Det har du klaret fint, og jeg er enig at at det at uddele point, ikke er særligt brugervenligt, og der sker da også fejl ind imellem, men så plejer vi at klare det indbyrdes med en point overførsel.

Takker for point, og ha' en fortsat go' søndag :)