Avatar billede linux_dummy Nybegynder
02. oktober 2004 - 23:08 Der er 6 kommentarer

Tekstbaseret opstart i Redhat Linux 9

Hey.
Jeg kom under installeringen af Red Hat Linux 9 til at vælge at jeg ville starte den grafiske brugergrænseflade, hver gang pcen startes.

Kan man ikke ændre det så den starter i tekstbaseret tilstand?

Med Venlig Hilsen
Michael Pedersen - En mega Linux-dummy
Avatar billede hmortensen Nybegynder
02. oktober 2004 - 23:10 #1
Du skal rette init linie i /etc/inittab fra 5 til 3
Avatar billede hmortensen Nybegynder
02. oktober 2004 - 23:11 #2
Mener den ser ud således:
id:5:initdefault:

og så bare et 3-tal istedet
Avatar billede linux_dummy Nybegynder
02. oktober 2004 - 23:33 #3
Takker. det virkede sgu :D

men så hvis man går ind i den grafiske, (startx) hvordan kommer man så ud igen?
Avatar billede hmortensen Nybegynder
02. oktober 2004 - 23:37 #4
Øhhh

Du kan skifte til en konsol ved at trykke Ctrl + Alt + 1-6 og tilbage til grafisk på Ctrl + Alt + 7
Avatar billede Slettet bruger
02. oktober 2004 - 23:49 #5
Det kommer lidt an på, hvilken window manager man bruger. I KDE eller Gnome skal du bare vælge at afslutte eller logge ud i menuen. I andre WMs bliver der måske startet en xterm, og når du lukker den, lukker X også.
Avatar billede langbein Nybegynder
04. oktober 2004 - 01:09 #6
"init 3" virker i hvert fall hos noen distribusjoner.
"init 5" kan også virke likt med "startx"