Avatar billede weis Nybegynder
01. oktober 2004 - 13:24 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Infrarød til Sony Ericsson T630

Hej...

Jeg har en Dell computer som også har en infrarød port, men mit problem er at jeg ikke kan få den til, at oprette forbindelse til min mobil... er der nogle der ved hvordan jeg sætter min infrarød op til en T630??
Avatar billede michael_stim Ekspert
01. oktober 2004 - 13:30 #1
Har du aktiveret den i BIOS'en?
Avatar billede weis Nybegynder
01. oktober 2004 - 13:31 #2
ved jeg ikke.... hvordan kan jeg se det???
Avatar billede michael_stim Ekspert
01. oktober 2004 - 13:33 #3
Du skal ind i BIOS'en under opstart (trykke på f2 tror jeg det er).
Avatar billede michael_stim Ekspert
01. oktober 2004 - 13:34 #4
Der står hvilken knap du skal trykke på for at komme ind i setup.
Avatar billede weis Nybegynder
01. oktober 2004 - 13:42 #5
Ja... men hvordan kan jeg se om den er aktiveret... jeg ved ikke hvordan det skal se ud i BIOS'en for at den er aktiveret???
Avatar billede le_bon Nybegynder
01. oktober 2004 - 13:48 #6
Har du været inde i kontrolpanelet og aktivere Infra Rød?
Avatar billede weis Nybegynder
01. oktober 2004 - 13:53 #7
Jeg har et ikon der hedder "trådløs forbindelse" er det ikke den... men jeg kan også se at under 'Egenskaber -> Hardware -> Enhedsstatus' står der at 'Enheden kan ikke starte (Kode 10)' kan det have en betydning???
Men kræver det ikke også en driver fra S/E eller kan den godt få kontakt uden det???
Avatar billede le_bon Nybegynder
01. oktober 2004 - 13:57 #8
Trådløs forbindelse....det er ikke den. Den skal hedde "Infra Red" el. lign. Hvis ikke den er der skyldes det måske at porten ikke er aktiveret i BIOS'en som michael stim siger. Det er ikke nødvendigt at installere SE's software bare for at opnå forbindelsen. (Det skal du først bruge når du skal synkronisere kalenderen o. lign.)

c",)
Avatar billede michael_stim Ekspert
01. oktober 2004 - 13:59 #9
Jo det er den der hedder trådlös forbindelse le_bon
Avatar billede weis Nybegynder
01. oktober 2004 - 13:59 #10
okay men hvordan kan je se om min infrarøde port er aktiveret i BIOS'en... hvad skal der står for at den er det???
Avatar billede michael_stim Ekspert
01. oktober 2004 - 14:02 #11
Har aldrig väret i en dell BIOS men IR skal aktiveres et eller andet sted derinde.
Avatar billede weis Nybegynder
01. oktober 2004 - 14:19 #12
okay nu er min infrarød port aktiveret ude i BIOS'en, men når jeg nu går ind i egenskaber så står der at 'Enheden kan ikke finde tilstrækkeligt ledig ressourcer (Kode 12)' og jeg kan stadig ikke få kontakt til mobilen...?
Avatar billede le_bon Nybegynder
01. oktober 2004 - 14:48 #13
michael_stim > Det hedder det ikke på mine laptops?!?! Hos mig hedder det Infra red. Så'eeehhh....
Avatar billede weis Nybegynder
01. oktober 2004 - 15:11 #14
oki... men nu virker det hele... der var lidt problemer med for mange funktioner på samme porte, men nu det virker er det super...

Vil i begge ligge et svar :-)
Avatar billede michael_stim Ekspert
01. oktober 2004 - 15:15 #15
Sidder selv på en laptop, det er vel styresystemet der bestemmer hvad det skal hedde ;o)
Avatar billede le_bon Nybegynder
01. oktober 2004 - 15:28 #16
Jeg tror ikke din laptop har godt af at du sidder på den, michael stim ;) (Ja ja, det er godt med dig, onkel Kaj)

Godt det virker nu....jeg kan anbefale dette program til synkronisering af div. ting og sager på din T630: http://fma.sourceforge.net/ (Kalenderen kan dog ikke synkroniseres, dertil skal du bruge SE's eget software)
Avatar billede weis Nybegynder
01. oktober 2004 - 15:32 #17
Jeg har allerede det program :-) men jeg er stadig på udkig efter et program hvori man kan designe sine egne temaer til mobilen... (ps. jeg får også mange fejl vinduer når jeg åbner programmet og jeg kan ikke se hvilke filer jeg har liggende på mobilen... ellers er det et godt program)
Avatar billede michael_stim Ekspert
01. oktober 2004 - 15:55 #18
Tak for point weis.
le_bon>>Jeg er ikke så tung, og så er det kvalivare. Så den kan godt klare det. ;o)