Avatar billede magle Nybegynder
30. september 2004 - 07:53 Der er 9 kommentarer

Win Xp installation

Jeg har tidligere kørt med Win 98.
Købt en Win Xp.
Skiven måtte byttes hos forhandleren idet der var noget galt med den.
Med den nye CD forsøgte jeg at installere Win XP.
Mit cd rom drev ville ikke boote ( Bios korrekt indstillet ).
Jeg benyttede mig derfor af de 6 "Startdisketter" fra Microsofts hjemmeside.
Alt fungere fint.
Jeg siger ja til licensaftalen.
Vælger partition og filsystem.
Herefter kommer der en meddelelse :
Indsæt Win Xp service pack 1 cd ????
Så knækker filmen.
Er der en behjælpelig sjælp der kan hjælpe mig.
Avatar billede hvem Nybegynder
30. september 2004 - 08:24 #1
Hejsa

Jeg for står ikke helt hvad du mener med (Indsæt Win Xp service pack 1 cd ????)

Vil du sige at den skriver det??

Hvem
Avatar billede xodeus Novice
30. september 2004 - 08:28 #2
Prøv at indsætte den første diskette i diskdrevet. Har ikke oplevet det før.
Avatar billede hvem Nybegynder
30. september 2004 - 08:34 #3
Du kan os hente et program der hedder KillDisk. Det sletter alt hvad der er på din harddisk ALT. Det er sgu mange gange nemmer, istedfor at man bruger en masse tid på at finde ud af hvad pc'en fejl, eller hvad der forsager disse dumme fejl.

Det var bare en ide.

Hvem
Avatar billede magle Nybegynder
30. september 2004 - 09:32 #4
Til : hvem : Den skriver det, sørme.
Til : xodeus : hvad mener du med " første diskette " ? Jeg benytter startdisketterne fra Microsoft. Installationen går igang. Det er installationsprogrammet det beder om service pack 1 cdèn.
Til : hvem : Der er skisme ikke noget galt med pcèn. Den er partisioneret og formateret efter allle kunstens regler.
Avatar billede hvem Nybegynder
30. september 2004 - 09:50 #5
Ja et eller andet er der jo galt, endt med Windows XP, eller din pc, selv om du skriver at der ikke er noget galt med den.

Du kan altså os godt starte windows xp, op med den 3,5 disk fra windows 98, bare til info.

Hvem
Avatar billede magle Nybegynder
30. september 2004 - 10:56 #6
hej hvem
jeg går ud fra at du mener startdisketten til win 98.
Det hjælper jo ikke meget når win xp installationen beder om en win Xp service pack 1 cd.
Avatar billede magle Nybegynder
30. september 2004 - 11:05 #7
Hej Hvem.
Jeg tror måske at jeg har fundet ud af det.
Der findes jo 2 slags startdisketter ( af 6 stk )fra Microsoft.
Dels til Winxp og dels til Win xp service pack 1.
Jeg gætter på at jeg har fået hentet de forkerte.
D.v.s. jeg har hentet og brugt dem til Win service pack 1.
Det må være derfor at installationsprogrammet beder om den cd
Avatar billede magle Nybegynder
30. september 2004 - 12:41 #8
Hej.
Da jeg selv har fundet ud af det stopper jeg spørgsmålet
Avatar billede hvem Nybegynder
13. januar 2011 - 23:24 #9
tak