Avatar billede vilsgaard Nybegynder
29. september 2004 - 18:45 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvordan laver jeg en Bootdisc??

Hej jeg køre med windows xp pro og skal formatere hele min harddisk og har brug for en bootdisc. er der nogen som kan hjælpe mig med at lave sådan en??? har ikke rigtig forstand på det

Håber i kan hjælpe

Vilsgaard
Avatar billede henrik25 Nybegynder
29. september 2004 - 18:48 #1
Kan du ikke bare boot fra windows cd'en.
Når du reinstallere tilbyder den at formatere for dig.

Så du har faktisk ikke behov for en bootdisk
Avatar billede henrik25 Nybegynder
29. september 2004 - 18:48 #2
Foresten: Husk at sætte den til at boote fra CD'en i din Bios
Avatar billede vilsgaard Nybegynder
29. september 2004 - 18:50 #3
hva mener du??
Avatar billede vilsgaard Nybegynder
29. september 2004 - 18:58 #4
hvordan gør jeg det???
Avatar billede henrik25 Nybegynder
29. september 2004 - 18:58 #5
Jeg går ud fra at du skal formatere din harddisk for at installere windows på den igen.
Hvis du blot smider din windows cd i maskinen og booter, så starter booter den op med windows installen, hvis du har slået cd boot til i din bios.

Du bliver så spurgt om du vil reperere eller installere på en frisk.
Hvis du vælger frisk/ny installation spørger den også hvor du vil lægge den. Du vælger så dit c-drev, hvorefter windows spørger om den skal formatere drevet. Det siger du bare ja til, og så er den klaret.
Avatar billede vilsgaard Nybegynder
29. september 2004 - 18:59 #6
ja men hvordan sætter jeg den til i min bios???
Avatar billede henrik25 Nybegynder
29. september 2004 - 19:06 #7
Det kommer an på hvilken bios du har.
Men når du genstarter din maskine trykker du F8 (eller DEL, det står lige når den starter, inden windows begynder).
Så kommer du ind i et billede hvor du sætter din bios op.
Her kan du så vælge din bootrækkefølge i en af menuerne. Sørg for at have dit cd/dvd drev som punkt 1.
Avatar billede vilsgaard Nybegynder
29. september 2004 - 19:08 #8
nu virker det... TAK TAK
Avatar billede vilsgaard Nybegynder
29. september 2004 - 19:08 #9
super
Avatar billede henrik25 Nybegynder
29. september 2004 - 19:09 #10
Det var lækkert. Held og lykke med installationen :-)