Avatar billede jannhomm Nybegynder
29. september 2004 - 11:43 Der er 7 kommentarer

vaskemaskine centrifugering

Hej jeg kan ikke finde fejlen på min Matador wm 1425 -
den er 6 år gammel, jeg har før skiftet kuglelejre og varmelegeme. Denne gang har jeg også skiftet kuglelejre på den, fordi tøjet ikke blev tørt efter centrifugering. Men den vil nu ikke centrifugere i høj hastighed. Den kører rem og tilbage et par gange, og prøver så at centrifugere i høj hastighed, men falder så fra. Det opgiver og prøv igen lidt efter, men kommer ikke op i hastighed, fordi den falder fra igen. Jeg har prøvet at sætte den til at centrigugere uden trommel, ved at fjerne remmen, men her kører den slet ikke op ihastighed ? måske skal den ikke når den ikke har modstand på motoren ?..
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2004 - 12:40 #1
Hvis der er før meget vægt/tøj i tromlen kan maskinens automatik godt vælge ikke at centrifugere for ikke at belaste maskinen for hårdt.
Avatar billede jannhomm Nybegynder
29. september 2004 - 12:42 #2
der er ikke noget tøj i tromlen - tester kun vaskemaskinen
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2004 - 12:43 #3
Prøv at fylde noget tøj i.
Avatar billede jannhomm Nybegynder
29. september 2004 - 13:33 #4
det virker heller ikke :-(
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2004 - 13:46 #5
Ok, jeg er ikke fagmand. Har kun selv rodet lidt med det, som du gør nu. Vaskemaskiner er ret avancerede nu om stunder, og forsøger at tage højde for stort set alt, så hvis maskinen modtager en fejlmelding, der gør at den ikke vil centrifugere, kan fejlen være flere steder. Det kan vel også være noget af den elektroniske styring der er brændt af.
Avatar billede jannhomm Nybegynder
29. september 2004 - 13:54 #6
det virker nu ikke som om det er noget elektronisk styring. Det virker lidt som om tromlen ved kuglelejrene ikke kører godt nok rundt eller motoren møder modstand. Men tror løsningen bliver en ny vaskemaskine.
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2004 - 14:04 #7
Den løsning valgte jeg også, og det har jeg ikke fortrudt.