Avatar billede clue Nybegynder
27. september 2004 - 16:53 Der er 2 kommentarer

Ingen forbindelse til bestemte adresser i browser

Meget mystisk problem:

PÅ et lille LAN med en NT4 og 3 WIN98 klienter kan jeg fra 2 af maskinerne ikke få forbindelse til websider, som alle ligger hos ScanNet og heller ikke til mailkonti som ligger hos samme udbyder, alle andre webadresser kan godt hentes hjem. Fra den 3. maskine er der ingen problemer med at browse hvad som helst og heller ikke mailkonti. Alle maskinerne går gennem en switch og herfra videre gennem en ZyWall2 ud til ADSL, som er en FWA forbindelse hos Sonofon. Der er sat ens DNS adresser op på alle 3 maskiner, de bruger ikke proxy, antivirus og zonealarm er slået fra, der bruges ikke DHCP hverken fra server eller ZyWall - alle er statisk sat op - og der er kun standard firewall opsætning på routeren.

Blokeringen eller hvad det end er må ligge kokalt på de 2 maskiner. Problemer er opstået for nylig, tidligere var der ingen problemer. Hvad kan det være?
Avatar billede jpvj Nybegynder
27. september 2004 - 17:02 #1
kontroller at de kan lave korrekt navneopslag:

gå til en kommandoprompt og skriv

nslookup www.domæne-med-problemer.dk

og kontroller at der returneres en korrekt IP adresse. Hvis ikke skal du fejlsøge på IP laget.

Hvis du får en korrekt IP adresse, skal du fejlsøge i din browser.
Avatar billede serverservice Praktikant
28. september 2004 - 10:11 #2
gå i internet indstillinger og tøm midlertidige internet filer.
udfør en ipconfig /flushdns fra prompten - hjalp det?