Avatar billede hersker_dk Nybegynder
26. september 2004 - 10:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Sony DSC W1 VS Canon IXUS 500

Hej,

Jeg skal til at købe et digital kamera, jeg er nu kommet ned på at vælge mellem 2 modeller, nemlig Sony DSC W1 eller Canon IXUS 500.
Jeg er meget i tvivl om hvilket af disse kamera, som det skal være, derfor vil jeg gerne høre om jeres erfaringer (gode og dårlige) med disse 2 kameraer.

Det er billedkvaliteten, som er afgørende i mit valg. Billeder skal taget i "alle situationer", altså inde, ude, ferier, fester, skyet, sol ....

Er også interesseret i at undgå røde øjne, men det bliver jo nok svært med et digital kamera.

Håber på jeres hjælp.
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
26. september 2004 - 10:21 #1
Vælg W1 hvis ud kan leve med:
-En anelse større end IXUS 500 (få millimeter i bredden og højden, men er tykkere)
-Memory Stick (bruges kun i sony udstyr og er dyere)

Men der er virkelig ikke særlig stor forskel på 2 kameraer. W1's forcer er:
-Kæmpe 2.5" skærm mod canons 1.5". VIRKELIG dejligt med sådan en stor skærm.
-Bedre videofunktion (hvis det betyder noget)

For at finde ud af hvilket kamera der har den bedste billedkvalitet, vil jeg foreslå dig at gå ind på:
www.imaging-resource.com
og åbne et review (anmeldelse) af begge kameraer, scrolle ned i bunden hvor der er test-billeder, og så sammenlign! fordelen er at det er samme motiv, så du kan sammenligne detaljerne og kvaliteten bedre.
Avatar billede hersker_dk Nybegynder
26. september 2004 - 11:12 #2
Hvorfor kan jeg ikke finde canon ixus 500 inde på den webside, som du beskriver (har fundet sony DSC W1)?
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
26. september 2004 - 11:17 #3
Kan være fordi den nogle steder bliver kaldt S500:
http://www.imaging-resource.com/PRODS/S500/S50A.HTM
Avatar billede hersker_dk Nybegynder
26. september 2004 - 21:52 #4
Jeg har nu kigget lidt på begge kameraets billeder. Der er ikke den store forskel.

Nogen, som har erfaringer med nogle af ovenstående kameraer?