Avatar billede f2f4 Novice
24. september 2004 - 10:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Berkley DB JavaEdition

En af mine kolegaere har lidt problemer med Berkley databasen (.. denne ønskes brugt da den ikke kræver en databaseserver).

http://www.sleepycat.com er der søgt information om den.

Er der nogle der kender den og evt. kan give et par hint, evt. til andre gode sider om databasen?

Der er vist mange spidsfindigheder - måske er den ikke anbefalelsesværdig?

Konkret spørgsmål: Kan det være rigtigt at man skal foranskrive "sr\u0001\u0001xpt\u0000\u000FPPP" tegn
for at få dataene ud/ind eller når man skal søge på dataene!?

(Databasen der skal bruges er forholdsvis lille og simpel, men få operationer; opret, slet, rediger og simple selects!)

Mange tak for eventuelle hints!
Avatar billede arne_v Ekspert
24. september 2004 - 10:33 #1
"ikke kræver en databaseserver" = embedded database ?

Jeg ved at rigtigt mange Java produkter bruger HSQL som embedded database.

\u0001 er en Unicode karakter kode 1, hvilket man normalt ikke ville søge på, da det er
et ikke printbart tegn.
Avatar billede f2f4 Novice
27. september 2004 - 13:14 #2
Ok - Tak for oplisningen!
Min kolega er kommet vider! Beklager ... men giv et svar så får du pointene!

Ja 'jeg' opfattede det sådan at "ikke kræver en databaseserver" = embedded database ?, EBD er vel også andre ting.
Avatar billede f2f4 Novice
27. september 2004 - 13:14 #3
oplisningen = oplysningen
Avatar billede arne_v Ekspert
27. september 2004 - 13:18 #4
ok
Avatar billede arne_v Ekspert
27. september 2004 - 13:18 #5
Det er hvad man normalt i Java verdenen ligger i "embedded database"
Avatar billede f2f4 Novice
27. september 2004 - 16:12 #6
Tak. Ja det mente jeg nok. Men hvis jeg selv en dag skal noget lignende vil jeg da kigge på HSQL, - for Berkley får ikke de bedste udråb med på vejer inde fra 'naboen'! (-;