Avatar billede rossonero Nybegynder
23. september 2004 - 12:39 Der er 24 kommentarer og
4 løsninger

Kalender optaget

Kører Notes server 6.02 og mail template samme version.

Har en bruger hvis kalender stort set er tom dagligt, hvilket også er korrekt. Går man ind og vil booke et møde og ind og se på vedkommendes kalender, så er næsten ALT markeret som "unavailable", hvilket vil sige det jo ikke er muligt at booke et møde.

Der er dog enkelte steder i hans kalender hvor han pludselig er "ledig" ??

Nogen der kender til den fejl?
Avatar billede karstenv Nybegynder
23. september 2004 - 13:38 #1
Der er på serverne en fil der hedder busytime.nsf eller clubusy.nsf den fil indeholder alle's kalenderaftaler, gå i den ig slet denne brugers navn, dette burde hjælpe på jeres problem, hvis der er flere personer der har dette problem så er det en god ide at slette filen og genstarte domino derved gendannes filen med friske data fra folks kalendere.

/KarstenV
Avatar billede jogii Nybegynder
23. september 2004 - 14:18 #2
Prøv at lade SCHEDULER udskrive en liste over aftaler brugeren har:
    Tell sched Show Fornavn Efternavn/Firma/Land
Lad derefter SCHEDULER validere brugeren:
    Tell sched validate Fornavn Efternavn/Firma/Land
Dette burde give dig overblik over hvad denne bruger har af kalenderindlæg.

De tidspunkter som er "frie", er de periodiske, dvs. det samme hver dag/uge?
Avatar billede vivler Nybegynder
24. september 2004 - 13:11 #3
Som Jogii spørger, er det samme dag/uge der er ledig tid, for så kunne noget tyde på at brugeren har ændret i indstilling til kalenderen, der er jo ikke altid at brugerene kan 'huske' at de selv har pillet ved noget.

Tjek værktøj-instillinger, Fanen kalender og opgaver - planlægning, der sætter man jo ledig tidsramme op pr. dag.
Avatar billede rossonero Nybegynder
24. september 2004 - 13:39 #4
Nej - det er ren og skær tilfældigt hvilke dage der er tale om. Har dog endnu ikke kunne prøve at fjerne busytime, da serveren jo så skal lukkes ned et øjeblik :(
Avatar billede jogii Nybegynder
24. september 2004 - 14:41 #5
nej, du behøver ikke lukke serveren ned. Du kan
1. Tell Sched quit
2. Åbne Busytime (husk du skal være editor på basen)
3. Slette alle dokumenter
4. Load Sched
Nu genopbygges alle busytime dokumenter.
Hvis det ikke hjælper, så gør som jeg skrev i min forrige kommentar.
Er der andre brugere der har dette problem?
Hvilken type bruger er det? EDB-admin, udvilker, alm. bruger?
Avatar billede karstenv Nybegynder
27. september 2004 - 08:05 #6
Der var du hurtigere end mig jogii, men det er måden at gøre det på hvis ikke server skal ned, men jeg har dog tilhænger af at slette selve basen det du beskrivber der ikke sletter evt. corruption i basen men kun på de enkelte dokumenter, men det da en start.
Avatar billede jogii Nybegynder
27. september 2004 - 08:54 #7
I 95% af tilfældende er det godt nok at fjerne dokumenter. Bemærk at de andre personer ikke har problemer. Man kan ovenikøbet nøjes med kun at slette busytime-dokumentet for den pågældende person. Desuden virker det på en server i drift. Meget vigtigt.
Problemet ligger dog nok et helt andet sted. Men den må analysen af TELL SCHED SHOW <brugernavn> vise.
Avatar billede rossonero Nybegynder
27. september 2004 - 09:02 #8
Det er faktisk ikke helt rigtig det jeg skrev først - Hver onsdag er han ledig, men resten af tiden er han optaget. Han har ikke sat noget op på hans kalender som gør dette, det har jeg tjekket.

Jeg forsøger at slette busytime.nsf i aften
Avatar billede jogii Nybegynder
27. september 2004 - 09:39 #9
Hvorfor vil du ikke løse problemet nu? Hvorfor tror du at du får løst problemet ved at slette busytime?
Avatar billede karstenv Nybegynder
27. september 2004 - 09:45 #10
jeg synes også du burde prøve med den bløde løsning først, og se om det er nok hvis ikke kan du altid gribe til den mere drastiske løsning.
Avatar billede jogii Nybegynder
27. september 2004 - 09:58 #11
Desuden behøver man aldrig lukke serveren ned for at slette busytime.nsf
TELL SCHED QUIT
slet BUSYTIME.NSF direkte via Notes klient
LOAD SCHED

Hvis databasen stadig er låst ved sletningen, så kan du evt. udføre 1 eller 2
DBCACHE FLUSH
og så slette via Notes.
Vær opmærksom på at sætte dig selv på som administrator efter sletning, da evt. administratornavne vil være slettede fra ACL.
Det er primært derfor jeg foretrækker sletning af dokumenter.
Avatar billede rossonero Nybegynder
27. september 2004 - 10:07 #12
I siger jeg skal slette personens busytime.nsf - på serverne ligger der da kun en busytime.nsf ... eller hvad mener i?
Avatar billede jogii Nybegynder
27. september 2004 - 10:16 #13
Har du åbnet BUSYTIME.NSF på serveren og kigget i dens indhold? Derinde står aller personer med kalender listet. Under normale omstændigheder har du ikke adgang til databasen, men når du er medlem af gruppen "LocalDomainAdmins" har du administratorrettigheder og kan enten slette enkelte dokumenter eller hele databasen via Notes.

Men inden du gør det bør du udføre kommandoen TELL SCHED SHOW <brugernavn> og evt. TELL SCHED VALIDATE <brugernavn> og analysere udskriften på skærmen. Den burde også overføres til LOG.NSF, hvorfra du senere kan kopiere/udskrive den.
Avatar billede rossonero Nybegynder
27. september 2004 - 10:39 #14
hmm .. På serveren er notes ikke installeret, der kører kun notes domino servicen.

Du spurgte længere op hvilken "person" jeg var - administrator med knap så meget kendskab til Notes - eller ihvertfald minimalt hvad server og consol kommandoer angår.
Avatar billede jogii Nybegynder
27. september 2004 - 11:04 #15
Nej jeg spurgte hvilken type bruger problembrugeren er.
Vedr. databasen, så kan du åbne databasen fra din egen maskine, bare åbne den med <Ctrl-O > og derefter angive serveren og under filnavnet BUSYTIME.NSF. Du bør dog være medlem af gruppen "LocalDomainAdmins".

Hvilken verion af Domino kører I?
Avatar billede rossonero Nybegynder
27. september 2004 - 11:37 #16
Kører domino version 6.02

Jeg har åbnet busytime.nsf på serveren og der er rigtig nok alle brugere listet. Trykket jeg på en bruger kommer jeg ind på en side hvor der øverst står "schedule record" og nedeunder "Name" hvor brugerens navn står og andet står der ikke ?

Jeg er medlem af localdomainadmins
Avatar billede jogii Nybegynder
27. september 2004 - 12:03 #17
Busytime information er kun forståelig for SCHED og CalenderConnector taskene. Derfor kan du ikke se noget når du går ind på dokumentet.

Når du står i oversigten med alle navne, så skal du slette dokumentet med "hans" navn. Derefter indtaster du RESTART TASK SCHED på serverkonsolen. Efter nogle minutter (når turen kommer til problembrugeren) dukker hans navn op på listen igen. Tjek derefter hans frie tid fra en kalender.
Avatar billede karstenv Nybegynder
27. september 2004 - 12:03 #18
det du gør at at finde brugeren som hele denne tråd om handler og sletter det dokument.
derefter i console og skriv TELL SCHED VALIDATE <brugernavn> og så kommer han ind i filen igen med et nyt dokument. og nu burde det fungere med oplad af ledig tid.
Avatar billede jogii Nybegynder
27. september 2004 - 12:06 #19
Hvis det stadig ikke virker, så skriv TELL SCHED SHOW <BRUGERNAVN> (husk at skrive det fulde hierarkiske navn). (Det burde du have gjort allerførst, men det er åbenbart svært at forholde sig til flere ting samtidig (satans, nu fik jeg det sagt alligevel, jeg prøvede ellers at holde munden :-x ))
Avatar billede rossonero Nybegynder
27. september 2004 - 12:39 #20
Jeg slettede hans dokument og kørte en restart af scheduleren, hvorefter den rigtig nok generer en nyt dokument. Desværre er problemet stadig det samme. Den der tell sched show kommando får jeg kun en liste over hvornår han er busy og hvornår ikke ... det kan jeg også se i hans kalender.
Avatar billede rossonero Nybegynder
27. september 2004 - 13:01 #21
wuhu . det virker nu .. der skulle åbenbart gå lidt tid :D
Avatar billede vivler Nybegynder
27. september 2004 - 13:04 #22
Er du helt sikker på at du har tjekket indstillingerne af kalenderen. Det skal være på den brugers klient, der er problemer med... Der skal være flueben ud for alle dage som skal være ledige i kalenderen, samt skrevet klokkeslet fra og til eks: 08:00 - 14:30
Avatar billede jogii Nybegynder
27. september 2004 - 13:07 #23
Det er nøjagtig det som "Tell Sched Show" SKAL vise. Så du siger er SCHED SHOW viser nøjagtig det samme som i kalenderen? Ingen afvigelser?
Prøv så at rette hans frie tid i "Værktøj -> Indstillinger -> Kalender og Opgaver -> Planlægning" for den Onsdag som viser FRI. Dette burde gerne afspejle sig i FreeTimeSearch. Prøv derefter at rette nogle af de andre dage. Der kan være problemer med dette profildokument.

En anden mulighed er at der findes en anden postkasse som har den pågældende bruger som ejer og i denne postkasse er de samme indstillinger angivet (forkert). Slet evt. den anden postkasse eller ret ejeren til i Kalenderprofilen.
Avatar billede rossonero Nybegynder
28. september 2004 - 14:35 #24
Går ud fra i har set at det virker - Jogii vil du have halvdelen af point, så læg lige et svar.

Har lige et tillægs spørgsmål. Hvad kan det skyldes at en bruger hver gang han går ind i sin mail boks havner i "all documents" og ikke som normal "inbox"
Avatar billede karstenv Nybegynder
28. september 2004 - 14:49 #25
design er fucked up :-) opdater hans design eller erstat det med det samme, hvis ikke det er nok er det hans cache.dsk der skal slettes.
Avatar billede jogii Nybegynder
28. september 2004 - 14:51 #26
Hvad sker der når "andre" går ind i den samme mailboks? Åbner den så også "Alle dokumenter"?

I Database Properties står der normalt "When opened in the Notes Client" -> Open designated Frameset -> MailFS
og ingen flueben i "Restore as last viewed by user". Hvad står der for din bruger?

Slet evt. alle databaseikoner (Workspace og Bookmarks) og tilføj dem igen.

Til sidst, hvis alt dette ikke løser problemet, prøv at slette CACHE.NDK (eller CACHE.DSK).
Avatar billede rossonero Nybegynder
28. september 2004 - 15:25 #27
Fra min pc ryger jeg rigtig nok ind i "inbox" - Skal lige tjekke det med fluebenet .. cache.dsk er vel bare en sletning af noget midlertidig notes har liggende .. så der vil ikke ske det store ved at slette den ?
Avatar billede karstenv Nybegynder
28. september 2004 - 15:36 #28
nope bare slet den fil og genstart notes så dannes den igen(ren røv at trutte i)