Avatar billede food_life Nybegynder
20. september 2004 - 15:39 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

anbefaling af digitalt kamera?

Jeg overvejer at købe et digitalt spejlreflekskamera; men er meget i tvivl om hvad jeg skal købe? Krav, at det er hurtigt og at det tager knivskarpe billeder. Skal endvidere kunne macro! Hvad synes du?
Avatar billede bufferzone Praktikant
20. september 2004 - 15:46 #1
kik forbi sitet www.dpreview.com, her er der fora for de enkelte kameraer, du kan sammenligne cameraer under buyres guidelines og brugerne anmelder de forskellige cameraer. Har du specifikke spørgsmål kan du få dem besvaret i deres forskellige fora
Avatar billede le_bon Nybegynder
20. september 2004 - 15:50 #2
Tjaaa....så kan du vælge mellem alle digitale spejlreflekser på markedet, for de er alle relativt hurtige. "Knivskarpe billeder" og "macro" sidder hovedsaligt i objektivet.

Jeg vil meget hellere høre om dit budget, og hvad du render rundt og tager billeder af (eller VIL tage billeder af). - Om du er typen der gider rende rundt med 5 forskellige objektiver i tasken, eller om du vil have et "allround" zoom-objektiv.

Giv mig lidt flere input, så skal jeg nok forsøge at give dig nogle gode råd.

Mvh. le_bon  c",)
Avatar billede le_bon Nybegynder
20. september 2004 - 15:53 #3
Hehe, bufferzone, hvorfor skriver du ikke bare en artikel om "Digitalfotografi" der bare indeholder et link til www.dpreview.com?  ;o)

Jeg ved det godt....dpreview.com holder!
Avatar billede food_life Nybegynder
20. september 2004 - 16:00 #4
Primært fotograferer jeg "mad", herefter portrætbilleder og meget lidt landskabsbilleder. Budget 15 - 25.000 !!
Avatar billede le_bon Nybegynder
20. september 2004 - 16:20 #5
Hvis jeg var dig ville jeg først og fremmest finde det kamerahus der opfyldte mine krav til den billigste penge. - Og det vil jeg faktisk tro at selv de billigste kamerahuse (f.eks. Canon EOS 300D eller Nikon D70) gør. - Medmindre du har høje krav til robusthed, og andre ekstraordinære og mere proffesionelle krav. - De kan laaangt mere end de fleste nogensinde vil få brug for, og opløsningen er også rigeligt høj til de fleste formål.

Jeg ville i højere grad koncentrere mig om objektivet/erne. Hvis du vil have et "alt i eet" objektiv med macro, vidvinkel og tele, så gå efter noget i retning af 28-135/200mm. Bla. Sigma laver nogle udmærkede objektiver med macro (Notér: Hvis du vil have knivskarp macro, så er der intet der slår et decideret macro-objektiv, men disse er desværre også meget dyre.)

Hvis du kunne evt. supplere med et objektiv med fast 85mm/1.8 brændevidde til sublime portrætbilleder.

Køb Nikon, Canon eller Sigma objektiver. Der er på visse brændevidder penge at spare på et Sigma-objektiv (passer til både Nikon og Canon-huse) i forhold til Nikon/Canon, men det er ikke altid.

Spørg endelig, hvis der er noget du vil have uddybet.

Mvh. le_bon
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
20. september 2004 - 20:28 #6
Det kunne måske være en god ide at vente et par uger med at købe nyt kamera, og se hvad der bliver præsenteret på den forestående photokina messe.
Avatar billede le_bon Nybegynder
21. september 2004 - 16:10 #7
Tak for points...du spørger bare hvis der er noget.

Jeg vil gerne vide hvilket kamera du beslutter dig for, hvis du vil ud med det?

c",)
Avatar billede food_life Nybegynder
21. september 2004 - 16:24 #8
Jeg vender tilbage senere - venter og ser hvad der sker på photokina messen - måske kommer der noget nys, og hvis ikke falder de nuværende måske i pris!