Avatar billede rapp Nybegynder
20. september 2004 - 13:06 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Låse record efter print

Hejsa,

Hvorn' skal scriptet lyde får at "låse record efter print" ....

Det "fede" eksempel kun være:
1. klik på print knappe
2. advarsel vises
3. klik på OK (eller CANCEL) og faktura printes
Avatar billede finn-l Nybegynder
03. november 2004 - 16:10 #1
Hvilken version af FMP og hvordan "låse"?
Avatar billede rapp Nybegynder
03. november 2004 - 23:01 #2
Filemaker Pro 7
"Låse" - fakturaen skal ikke kunne rettes efter print!
Avatar billede finn-l Nybegynder
04. november 2004 - 02:30 #3
En måde kunne være følgende;

1. Opret en dublet at dit Browse layout og lås samtlige felter ved at fravælge "Allow entry into field" i Field Format.

2. Opret et felt - Kald det f.eks. "Lock".

3. I dit print script indsætter du så [Set field "Lock"=Yes] efter printdelen.

4. I alle dine knapper/links til navigerer rundt i databasen (går ud fra at du bruger scripts til at navigerer såsom Next record, Go to Record osv.) indsætter du i dine navigations scripts en If og else funktion; If Field Lock=Yes go to Låst Layout Else Go to Åben Layout.

Jeg håber det hjælper dig på vej?