Avatar billede k4sib Nybegynder
20. september 2004 - 11:46 Der er 3 kommentarer

Problemer med VIA bus master IDE drivers

Jeg har Windows XP og har lige prøvet og geninstallere nogle driver til mit VIA/IDE Chipset. Der er tale om nogle 4 in 1 driver..... jeg har så fundet ud af at jeg ikke behøves disse driver. Problemede er bare at hver gang jeg starter kommer der en skærm op der siger at der er blevet fundet nyt hardware og disse driver skal installeres. Når jeg sætter skiven ind med disse driver kan den ikke finde dem???
På forhånd tak for hjælpen
Avatar billede milter Ekspert
20. september 2004 - 14:29 #1
Hvad siger fejlbeskeden helt nøjagtigt, og hvad hedder dit bundkort? Hvad mener du med, at du ikke behøver disse drivere? Hvilken BIOS har du?

Det var en del spørgsmål, men det vil gøre det meget lettere at finde fejlen, hvis du kan give de oplysninger.
Avatar billede nopsen Ekspert
20. september 2004 - 16:17 #2
slf skal du ha chipset driverne ind, VIA 4in1 er netop den du skal bruge hvis det er et VIA chipset, du kan downloade den nyeste her:
www.viaarena.com
der er en setup du bare skal køre, så går resten af sig selv.
som milter skriver ville det være rart at vide hvilken hardware den mangler drivere til, du kan evt efter inst al VIA driverne gå ind under ehnhedshåndtering og se om der er nogen gule udråbstegn ud for nogen af enhederne.
Avatar billede nopsen Ekspert
10. januar 2005 - 20:12 #3
gider du at give feedback til os? kunne være det hjalp på lysten til at hjælpe dig en anden gang.