Avatar billede cyberspace Nybegynder
15. september 2004 - 12:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Bruger kan ikke logge på sin mail konto

Sidder og prøver at finde ud af hvorfor vedkommende ikke kan logge på. Får denne fejlmedd.
---------------------------
Lotus Notes
---------------------------
This database is currently being used by someone else.  In order to share a Notes database, all users must use a Domino Server instead of a File Server.
---------------------------
OK
---------------------------
Avatar billede wise Seniormester
15. september 2004 - 13:00 #1
Men lige nøjagtig denne fejl plejer det faktisk at være rigtigt det som der står ;-))

En eller anden proces (evt en notes klient) har åbnet databasen direkte ved at dobbeltklikke på filen eller på anden måde angive fil-stien. Det kan notes godt håndtere, men kun med en bruger.. Så nå en anden process søger at åbne samme base får du fejlen.
Hvis ikke filen er åben i en notesklient kan det være operativsystemet der har låst den så en genstart hjælper... Men ellers er det typisk fordi den reelt er åben direkte...
Avatar billede notes2c Nybegynder
15. september 2004 - 13:24 #2
Jeg har set dette problem før, og det kan skyldes det backupsystem som benyttes på serveren. En genstart af serveren vi frigive databasen. Og typisk skriver den på konsolen, perfoming consistency check på databasen som har problemet
Avatar billede cyberspace Nybegynder
15. september 2004 - 13:42 #3
Nå så fik jeg selv løst problemet, jeg fandt det sted hvor man kunne se om brugeren hang (højreklik på denne comuter, vælg administrer, shared folders herunder gik jeg ind under sessoins)  hvilket var tilfældet og brugeren blev disconnected
Avatar billede cyberspace Nybegynder
15. september 2004 - 13:42 #4
skulle have været svar
Avatar billede cyberspace Nybegynder
15. september 2004 - 13:42 #5
svar