Avatar billede bri2004 Nybegynder
15. september 2004 - 09:46 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Lukke muligheder for at redigere i databasen

Jeg har lavet en database, der åbner en bestemt formular når den starter. Og ikke andet. Men man kan stadig holde højre-shift nede, når man åbner databasen. Så man har stadig mulighed for at komme om og redigere i forespørgsler o.lign.
Jeg vil gerne lukke for denne mulighed, så det kun er mig der kan dette.
Hvordan gøres det lettest?
Avatar billede jensen363 Forsker
15. september 2004 - 09:48 #1
Sikkerhed på brugerniveau er den mest korrekte, omend ikke letteste metode at beskytte sine egenudviklede applikationer
Avatar billede bri2004 Nybegynder
15. september 2004 - 12:48 #2
Hvordan mener du? Skal jeg bruge access' sikkerheds funktion og vil det ikke påvirke alle andre databaser, som brugeren åbner?
Avatar billede jensen363 Forsker
15. september 2004 - 12:51 #3
Du opretter kun sikkerhed på brugerniveau for den aktuelle database
Avatar billede bri2004 Nybegynder
15. september 2004 - 12:54 #4
jeg prøver at kikke på denne mulighed... er der ikke andre?
15. september 2004 - 14:53 #5
Aktivering af sikkerheden er måske lidt omfattende for at forhindre at brugerne trykker Shift.

Prøv at kigge på den nederste funktion, jeg har her; http://www.makeiteasy.dk/eksempler/VBFunktioner.htm

den hedder "Lås for adgang 'bagom systemet'"