14. september 2004 - 08:45 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Service pack 2 cdrom drev mangler

Hey jeg kører med windows xp pro eng
efter jeg opdaterede min computer med service pack 2 kan jeg ikke finde mit cdrom drev selv når jeg sætter et andet finder den det ikke.

Hvad kan det skyldes?
Er der en løgsning på det problem?
Takker!
14. september 2004 - 08:48 #1
selv når jeg sætter et andet finder den det ikke.
=
altså når jeg prøver med at andet cd rom drev finder den ikke drevet.
Avatar billede c-holst Novice
14. september 2004 - 08:48 #2
findes det i enhedshåndteringen, så slet det og genstart

prøv at kigge her
http://hcma.dk/tips&tricks.htm#cd_drev_mangler
Avatar billede serverservice Praktikant
14. september 2004 - 09:02 #3
du skal bruge denne løsning:
Gå i Start - Kør > Regedit
Brows til HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
Hvis 'Upperfilters' eller 'Lowerfilters' står der, så slet dem.
14. september 2004 - 09:09 #4
Jeg kan desværer ikke prøver før i aften men hvad skyldes det at service pack 2 laver den fejl er det fordi den går ind og sætter nogen forkerte verdier i registrings databaseb?
Avatar billede serverservice Praktikant
14. september 2004 - 09:11 #5
ja, men jeg ved ikke helt hvorfor - jeg vil tro at det har noget at gøre med det indbyggede brænderprogram i xp
14. september 2004 - 09:14 #6
OKay håber det i virker prøver det når jeg kommer hjem fra arbejde :D
Avatar billede jgs Nybegynder
14. september 2004 - 13:12 #7
Jeg har et lignende problem efter inst. af SP2, dog ikke med CD-rom drev, men en af mine harddiske.Jeg har en IBM som PM,cd-rom som PS,WD 80GB som SM,Plextor brænder som SS, samt en 200GB WD/SATA som lager. Systemet starter normalt, men efter en periode uden brug forsvinder SM-disken fra systemet, både i explorer og i enhedshåndtering.Jeg har to muligheder for at få den tilbage, enten genstart eller søgning efter hardwareændringer i enhedshåndtering.Det er temmelig irriterende, og er først opstået i forbindelse med inst. af SP2.
Avatar billede serverservice Praktikant
14. september 2004 - 13:16 #8
->Jgs du må oprette et nyt spm. da det ikke har noget at gøre med den løsning som er givet her - den er til cdromdrev.
Avatar billede c-holst Novice
31. januar 2005 - 21:44 #9
hvordan går så, har du brug for mere hjælp, ellers synes jeg du skal lukke trådan
hvh
carsten
31. januar 2005 - 22:21 #10
Yes Bos
Så venter jeg kun på at dannyboyd laver et svar så han kan få hans point.
Avatar billede serverservice Praktikant
31. januar 2005 - 23:32 #11
ok , kommer her . håber også jgs får løst sit problem...
Avatar billede serverservice Praktikant
31. januar 2005 - 23:35 #12
Til Jgs . jeg har et bud på dit problem alligevel:
Installér dine drivere til bundkortet det vil muligvis løse dit controller problem. Driverne plejer at følge med bundkortet/pc.