Avatar billede noodrem Nybegynder
12. september 2004 - 20:40 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Online Betalingssystem

Hej

Vi er et par drenge på 16 år, som tænker på at starte vores egen it-virksomhed.
Vi vil rådgive folk, ved køb af ny pc, og hjælpe dem med deres computerproblemer.

Vi havde tænkt os, at hjælpe vores kunder via e-mail.

Vores problem er bare at vi kan finde ud af hvordan vores kunder skulle betale os for det arbejde vi laver for dem.

Vi har nogle ideer, dog ved vi ikke om de er mulige:

#1 De sender en mail til os, om deres problem, og modtager derefter en mail ( som de ikke skal betale for ), hvori der står hvordan vi vil gribe problemet an, dog uden at få løsningen på problemet. Derefter skal de f.eks. betale 50 kr. for at læse de andre mails vi sender.

#2 Vi laver et login system på vores hjemmeside ( Vi har begge god erfaring med HTML og PHP ). Derefter indsætter vores kunder et beløb, for at f.eks have fri adgang til at sende mails til os i en uge. Noget lign. det system de bruger på www.DBA.dk.

Er der nogle af de foreslag, som lyder til at være gode, samt realistiske, eller bør vi gribe det an på en helt anden måde?

Koster det penge at have sådanne systemer, så folk skal betale penge for at læse ens mails, eller for at indsætte et beløb på en konto, via Internettet?

- Håber meget på at der er nogle der kan hjælpe

Mvh. Mikkel og Morten
Avatar billede speedytech Nybegynder
12. september 2004 - 20:43 #1
Det er hvis nok rigtig dyrt for at lave en online betalings system, så jeg syntes at I skal holde Jer til bankoverførelse. Det er nemt og billigt
Avatar billede bredker Nybegynder
12. september 2004 - 20:48 #2
Avatar billede varmeskud Praktikant
12. september 2004 - 21:23 #3
Hey

Jeg ville nok gribe det an på den måde at :

1. I hjælper dem med problemmet og når det er løst sætter de penge ind på en konto som i har.

2. De sætter halv-delen ind på kontoen fra start, og når problemmet er løst så sætter de det sidste ind. På den måde ville jeg som begge partner føle mig lidt mere sikker for både at få pengene, og som kunde at få hjælpen.
Avatar billede noodrem Nybegynder
12. september 2004 - 21:24 #4
Så vidt jeg kan se på www.ewire.dk ( tak for linket ) er det gratis både at sende e-mails, og modtage dem. Det vil vel sige at #1 kan finde sted helt gratis.

Problemet bliver jo bare at vores kunder, skal tilmelde sig på www.ewire.dk, og allerede der måske vælger at droppe os.

Kunne man ikke lave det, så vores kunder skulle overføre et beløb til vores konto, hvorefter vi efter at have modtaget beløbet, opretter en bruger til kunden. Kunden kunne derefter have fri adgang til at sende os mails, i f.eks en uge efter indbetalingen.

Det ville naturligvis kræve at kunden sender os sin mail adresse, når han overfører beløbet. Hvordan kunne det gøres smartest?

Var det ikke noget lign. det du tænkte på speedytech?
Avatar billede varmeskud Praktikant
12. september 2004 - 21:51 #5
Jeg syntes du lige skulle starte med at kigge dine spørgsmål igennem. Kig evt her http://www.eksperten.dk/point.phtml?navn=noodrem for at se hvor og hvad for nogen du stadi har åben for
Avatar billede agermose Nybegynder
12. september 2004 - 22:24 #6
hvis I ønsker en form for sikkerhed før I går igang, så kan I skaffe Jer en betalingsserver aftale hos PBS. Det koster jer 3500,- / år. (1500 til PBS og 2000 til udbyderen).

det kræver ikke det store for at få en løsning op at stå. I kan så lave det sådan at beløbet "betales" når de skrive en besked til Jer - opretter et "issue". Og når I så har svaret og det er godkendt, så kan I hæve beløbet, dvs. endeligt godkende det via PBS. Så har I jeres totrindsraket.
Avatar billede fxj Juniormester
12. september 2004 - 23:32 #7
Hvorfor ikke lave det, som et forum ??
1) Hvis man har et spørgsmål, registrerer man sig. Her kunne I passende spørge om hardware, software osv Så har I det på plads inden I skal til at svare
2) Når man havde registreret sig, fik man adgang til forsiden, hvor man kunne se de spørgsmål der tidligere havde været.
      a) hvis et spørgsmål ligner ens eget, kan man "købe" svaret for et lille beløb
      b) Hvis det var et nyt spørgsmål, kunne man stille det og så samtidig angive, hvad
          man var parat til at betale for det.
      c) Når man så har fået svaret og betalt for det, kunne man fritstille spørgsmålet og så
          få nogle penge/point der kunne bruges til at læse andre svar med

Lidt som eksperten - bare med penge ;-)

Jeg er sikker på at PhpBB kan bruges [http://www.phpbb.com]
Der findes noget af det i skal bruge her
1) http://www.phpbb.com/phpBB/viewtopic.php?t=224278&highlight=payment
2) http://www.phpbb.com/phpBB/viewtopic.php?t=168866
Der er lavet en betalingsgateway til OSCCommerce/Ewire på http://openforum.dk Den kan I så modificere.
Bemærk, at man ikke behøver at registrere sig ved Ewire for at betale. Der kan laves en onlinebetaling, som så koster Jer DKK 3 pr. betaling. Det syntes jeg er ret lidt for det man får.
Avatar billede nse Nybegynder
12. september 2004 - 23:56 #8
Hvis I skal have en betalingsgateway, skal I være opmærksomme på, at PBS kræver, at I er momsregistrerede (jf. http://www.betaling.dk/forret/index.htm). Dvs. at I skal have en omsætning på min. 50000kr. Ikke for at rakke jeres idé ned, men det tror jeg næppe, I kan opnå (Eksperten er jo gratis :) ). Af alternativer er der Paypal.com. Det er vist den eneste mulighed for at modtaget kreditkort uden at være registrerede...
Avatar billede noodrem Nybegynder
13. september 2004 - 11:08 #9
Hvis man ikke skal registrere sig på ewire.dk, hvordan kan man så sende pengene med e-mail?
Avatar billede AnyFellow Mester
13. september 2004 - 13:27 #10
Lige en lille kommentar til det med at blive momsregistreret.

I kan blive momsregistreret uanset hvad i forventer at tjene. Det er først når omsætningen runder 50.000 kr., at det er et krav.
Avatar billede fxj Juniormester
13. september 2004 - 16:11 #11
Hej igen

Beklager - det er fordi kun kendte erhvervsdelen. Havde ikke set, at man ikke kunne lave dankortbetaling fra den gratis del. På den anden side DKK 960 i opstart og det samme i årsafgift er ikke det vilde, i forhold til at starte noget op.
Man kunne eventuelt have både PayPal og Ewire og så starte med den gratis løsning. Når/hvis der kommer brugere nok, kunne man så skifte til Dankort.

Personligt ville jeg tage den dyre løsning, da jeg syntes den virker mere sikker.
Men det er jo smag og behag
Avatar billede hardwaretweaker Nybegynder
13. september 2004 - 21:36 #12
Goddag.

Smider du ikke liige3 en mail på s@olins.dk noodrem, vil gerne lige tale meed dig om noget :=)