Avatar billede harkes Nybegynder
10. september 2004 - 09:15 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Oprettelse af forbindelse til FTP

Jeg har oprettet en account med BulletProof FTP 2.21, men kan ikke komme i forbindelse med den via den eksterne ip. Med den interne ip (192.168.0.103) virker det perfekt over LAN. Jeg har åbnet port 21 i min router (3COM 3C855) og linket den til ftp-comp.
Via min bærbar her jeg adgang til et trådløst netværk så jeg kan teste forb udefra, og det er her den knækker.

Jeg har brugt en del tid på andre artikler herinde og ikke fundet nogen svar / fået det til at virke :-(

Kontakt mig evt. via MSN messenger på harkes@pc.dk hvilket gør kommunikationen en del nemmere og så jeg kan udleverer ip, m.m.
Avatar billede benneharli Juniormester
10. september 2004 - 10:52 #1
Hej harkes

Har selv samme router

Tjek lige din WAN ip på www.benji.roswall.com/wanip.php

Har du lagt din PC i DMZ zone?
Avatar billede harkes Nybegynder
10. september 2004 - 11:35 #2
Er du ikke venlig at kontakte mig via msn messenger (harkes@pc.dk), så kan du også få min ip der???
Avatar billede harkes Nybegynder
10. september 2004 - 11:41 #3
Jeg har ikke lagt min pc i nogen DMZ - aner ikke hvad det bruges til (DeMilitarized Zone - ikke?)
Avatar billede benneharli Juniormester
10. september 2004 - 15:22 #4
Yes. Jeg mener det ligger under Security eller et eller andet. Firewallen er aktiveret, og så forwarder du FTP kald til din PC ved at lægge din PC i DMZ zonen for FTP kald.

f.eks.
192.168.1.50  -  port 21  -
Avatar billede harkes Nybegynder
10. september 2004 - 16:29 #5
Jeg har fået det til at virke - den dukkede lige en op der er 100m mester i det net-pis. Noget mere indviklet end jeg havde regnet med . . .
Avatar billede benneharli Juniormester
10. september 2004 - 16:43 #6
Lukker du så lige den her?
Avatar billede harkes Nybegynder
11. september 2004 - 00:21 #7
Ja hvis du bare skriver noget som svar får du pointene . ..
Avatar billede benneharli Juniormester
11. september 2004 - 00:25 #8
Oki ;-)