Avatar billede ekr Nybegynder
11. oktober 1999 - 11:16 Der er 15 kommentarer

Fax via ISDN + analog modem??

Efter at have skiftet til ISDN (med Eicon Diva T/A-modem fra TeleDanmark) viste det sig,at jeg ikke længere kunne fax fra min PC, idet dette modem ikke understøtter fax-funktioner. Jeg har nu tilsluttet mit Lasat analog modem til Eicon-modemet og kan nu fax UD. Jeg bruger et WinFax Pro program, version 9

Men, jeg kan dog ikke modtage fax. Jeg forsøgt med opsætning i WinFax til  både manual og automatisk modtagelse

Hvad gør jeg?

på forhånd tak.

Venlig hilsen

Erling Rosendhl
Avatar billede larsomania Nybegynder
11. oktober 1999 - 11:29 #1
Erling,

Sidder det modem i DIVA TA'en? De fleste TA'er skal sættes op til at
dirrigere indkommende opkald igennem deres analogport før de gør det.

Har du seperart nummer til det (MSN)?
Avatar billede davs Nybegynder
11. oktober 1999 - 15:06 #2
Til Diva T/A modemet følger der noget software (modem manager mener jeg den hedder) med som kan lave dit digitale signal om til analog, når det er sat kan du både sende og modtage fax. Jeg har sat et sådan modem op for en jeg kender, og jeg fik det til at virke, så det kan godt lade sig gøre, også uden et andet modem.
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 1999 - 23:28 #3
Prøv at sætte dit analog modem på række med din telefon i ISDN boxen, så skulle det gerne være ok, såfremt din fax er sat til at komunikere via analogmodemet.
Avatar billede Slettet bruger
04. november 1999 - 00:12 #4
Er der kommet gang i faxen?
Avatar billede ekr Nybegynder
07. november 1999 - 22:20 #5
Hej Kharder,
Tak for dit svar og tak for inteessen Undskyld at der er gået så lang tid før jeg reagerer. Jeg har så umanerligt travlt!

Desværre fungere det ikke. Jeg kan, som nævnt,nemt faxe UD.
Analog-modemet sidder allerede på linie med en af telefonlinierne i T/A´en.

Jeg skal tilføje, at jeg ikke har en fax-maskien, men ønsker kun at kunne fax´e ud og ind via min PC.

Jeg ve dikke, hvad jeg skal gøre.

Venlig hilsen

Erling
e.rosendahl@get2net.dk
Avatar billede ekr Nybegynder
07. november 1999 - 22:24 #6
Hej LarsomaniaTak for dit svar og tak for inteessen Undskyld at der er gået så lang tid før jeg reagerer. Jeg har så umanerligt travlt!

Mirt analog-modem sidder i T/A ´en (den enen telf. linie) og i port nr. 2 i PC´en. Jeg har to separate numre i min ISDN forbindelse.
Desværre fungere det ikke. Jeg kan, som nævnt,nemt faxe UD.

Jeg skal tilføje, at jeg ikke har en fax-maskien, men ønsker kun at kunne fax´e ud og ind via min PC.

Jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre.

Venlig hilsen

Erling
e.rosendahl@get2net.dk
Avatar billede ekr Nybegynder
07. november 1999 - 22:29 #7
Hej Kharder,
Tak for dit svar og tak for inteessen Undskyld at der er gået så lang tid før jeg reagerer. Jeg har så umanerligt travlt!

Desværre fungere det ikke. Jeg kan, som nævnt,nemt faxe UD.

Jeg skal tilføje, at jeg ikke har en fax-maskien, men ønsker kun at kunne fax´e ud og ind via min PC.

Iflg. Eiconkan dees Diva modem ikke anvendes til fax, men nogen gav mig fidusen med at koble det analoge modem på.
Jeg ved ikke, hvad jeg skal gøre for at kunne MODTAGE fax (til min PC)

Venlig hilsen

Erling
e.rosendahl@get2net.dk
Avatar billede Slettet bruger
07. november 1999 - 23:55 #8
Meget simpel. Meld dig til http://www.efax.com , hvis du ikke finder en anden løsning. Jeg var da godt klar over, at du ikke havde en faxmaksine. Det har jeg da heller ikke. Jeg bruger mit Aptiva Comunikation Center. Det undrer mig dog stadig, at dit ISDN modem ikke blot acceptere dit andet modems signaler, og sender dem videre. Det er da de samme signaler, som fra en almindelig fax.
Avatar billede ekr Nybegynder
21. november 1999 - 23:20 #9
Tak for svarene. Desværre er det ikk elykkedes mig at få det til at fungere.
Avatar billede Slettet bruger
22. november 1999 - 23:57 #10
Det vil sige, der er kune en ting at gøre. Væk med det ISDN modem, det er aligevel ikke billigere at bruge end et 56 k modem. eller også anskaffe et ISDN som kan håndtere fax både ud og ind. Eller også en sep. linje til fax. Det er sku dyrt det ISDN.
Avatar billede ekr Nybegynder
11. oktober 2000 - 20:32 #11
Jeg har i øvrigt anskaffet analog modem.
Avatar billede goulduck Nybegynder
01. november 2000 - 07:12 #12
Lukker du så ikke dit spørgsmål?
Avatar billede ekr Nybegynder
01. november 2000 - 09:20 #13
Ja.
Avatar billede goulduck Nybegynder
02. november 2000 - 09:41 #14
Alså bare hvis du har fået det til at virke ... :)
Avatar billede ekr Nybegynder
09. marts 2001 - 15:35 #15
Ja, hvordanlukker jeg så spørgsmålet??