Avatar billede mamu Nybegynder
07. september 2004 - 08:31 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Opsætning af printere

Hej eksperter

Jeg kan ikke få min PC til at snakke med min printer, og jeg er ved at gå amok!!

Jeg bruger XP-pro, og printeren er en okipage 6w som er tilsluttet via USB. Når jeg prøver at printe får jeg fejlen "connection problem", men tro mig alle ledninger sidder som limet i stikkene.

Mit umiddelbare gæt har været at den ikke kunne finde ud af at bruge USB, men jeg har valgt en USB001 Virtual Printer Port for USB.

Er der nogen som har et bud på hvad der er galt???
Avatar billede peet-49 Novice
07. september 2004 - 08:44 #1
Kan være en af patronerne i printeren, der er tom.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
07. september 2004 - 08:47 #2
er det en nyinstallation (dvs at den ikke har været installeret før)?
og har du nyeste driver ftp://ftp2.okidata.com/pub/drivers/led/Op6wsmxe.exe
oftest skal man installere driver først, og tilslutte enheden bagefter - men sæføli ikke hvis xp har en driver indbygget
Avatar billede mamu Nybegynder
07. september 2004 - 08:56 #3
Peet49: Der er en LED-printer, og farvedelen er sprit-ny.

Mrmox2: Printeren har virket tidligere - men computeren er ny - Forskellen fra den gamle computer er at der er kommet XP og firewall (firewallen er dog slået fra, hvilket heller ikke har hjulpet)

Jeg har hentet den seneste driver, dog får jeg nogen gange en underlig popup med "parallel driver has not been instaled"
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
07. september 2004 - 09:24 #4
det er jo ikke nogen helt ny model, men når der er lavet en driver til XP burde det jo absolut køre. har den både parallel og USB interface? prøv evt. med parallel
har du installeret driveren fra oki før du sluttede printeren til?
Avatar billede mamu Nybegynder
07. september 2004 - 09:58 #5
Printeren har kun parallel interface. Så jeg bruger et kabel med parallel i den ene ende, og USB i den anden. Men det kan være jeg bare skal bruge et kabel med parallel i begge ender...

Driveren blev installeret, hvorefter jeg prøvede at tilslutte printeren - Mit plug and play virkede ikke, så jeg opsatte printeren manuelt - det er dog stadig som om den ikke har fattet at porten er usb. Hvis jeg prøver at printe og herefter trykker på det lille printerikon nede i statusbjælken, så kan jeg se printerjobbet, men der er ikke angivet nogen port...
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
07. september 2004 - 13:50 #6
brug et rent parallel kabel :-)
Avatar billede mamu Nybegynder
07. september 2004 - 20:23 #7
Ja det tror jeg, jeg vil - pop et svar, så skal du få nogle point for det gode forsøg - selv om det ikke lige kom til at virke... :~)
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
07. september 2004 - 21:26 #8
altid gerne :-)