Avatar billede thorsteinn Nybegynder
05. september 2004 - 20:43 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hent den næste swf fil i en container

Hey eksperter:-)

Jeg har 2 knapper der skal hente forskellige swf´er i en container. En "næste" og "forrige" knapper. Der ligger 10-15 swf´er i min mappe. Dem skal brugeren kunne bladre imellem ved at trykke på de 2 knapper. Hvordan scripter jeg det??

Jeg kunne forestille mig at swf´erne hedder det sammme bare med en talværdi foran der varierer. Derved kan jeg kalde på swf´erne ved at scripte:URL "navn på swf" + (talværdien forøget med 1) + ".swf) Det modsatte selvfølgelig ved forrige funktionen.

Et eksempel på en random funktion som sikkert ligner denne problemstilling er følgende:
currentSwf = random(3)+1
loadMovie("film" + currentSwf + ".swf", "_parent.container

Hjælp!!!

Mvh Thor
Avatar billede rohaje Nybegynder
05. september 2004 - 21:18 #1
du har jo selv svaret,,
lav en to kanpper med henholdsvis on (re..){
frem();  og tilbage();
lav to functioner

//start med at definere currentSwf

currentSwf=0;

function frem(){

if(currentSwf<maxSwf){
currentSwf++;
}else{
//hvis den skal loope tilbage til den første når der ikke er flere
currentSwf=0;
}
loadMovie("film" + currentSwf + ".swf", "_parent.container

}

function tilbage(){
if(currentSwf>0){
currentSwf--;
}else{
//hvis den skal loope tilbage til den første når der ikke er flere
currentSwf=maxSwf;
}
loadMovie("film" + currentSwf + ".swf", "_parent.container

}

det er skrevet her i browseren så der er forbehold for små-fejl
Avatar billede thorsteinn Nybegynder
05. september 2004 - 22:04 #2
Hey rohaje

Tak for din hurtige besvarrelse:-)

Jeg har smidt det på knappen med små ændringer men formår stadig ikke at loade en ny efter film0.swf. Kan der være en mangel på en "+1" funktion eller forkert rækkefølge et sted?

Scriptet på knappen er følgende:

on (release) {
    loadMovie("film" + currentSwf + "swf", "_parent.container");
    currentSwf=0;

function frem(){

if(currentSwf<maxSwf){
currentSwf++;
}else{
//hvis den skal loope tilbage til den første når der ikke er flere
currentSwf=0;
}
loadMovie("film" + currentSwf + ".swf", "_parent.container");

}

Jeg lagde iøvrigt mærke til en anden besvarrelse du har postet mht. til et klokke hvor du lagde swf filen til uret på din server. Er der mulighed for at få fingrene i fla filen af uret??:-)

mvh Thor
Avatar billede rohaje Nybegynder
05. september 2004 - 22:17 #3
nej nej,, om igen

knap frem:

on (release) {
frem();
}

knap tilbage:

on (release) {
tilbage();
}

i en keyFrame i samme tidslinie som knapperne og samme tidspunkt(hvis der er flere frames i filmen):

function frem(){

if(currentSwf<maxSwf){
currentSwf++;
}else{
//hvis den skal loope tilbage til den første når der ikke er flere
currentSwf=0;
}
loadMovie("film" + currentSwf + ".swf", "_parent.container

}

function tilbage(){
if(currentSwf>0){
currentSwf--;
}else{
//hvis den skal loope tilbage til den første når der ikke er flere
currentSwf=maxSwf;
}
loadMovie("film" + currentSwf + ".swf", "_parent.container

}
Avatar billede rohaje Nybegynder
05. september 2004 - 22:21 #4
knapperne kalder bare functionerne husk at tilføje en linie med
currentSwf=0; i framen med functionerne.
Avatar billede rohaje Nybegynder
05. september 2004 - 22:23 #5
der skal også defineres hvad maxSwf er i samme frame f.eks maxSwf=15;
Avatar billede rohaje Nybegynder
05. september 2004 - 22:32 #6
du kan se her hvis det driller

www.rohaje.dk/eksperten/fremogtilbage.fla
Avatar billede rohaje Nybegynder
06. september 2004 - 09:19 #7
jeg så ikke lige, igår, at du spurte efter et ur,  Du kan få en fil med viserne i, så kan du selv designe uret,, www.rohaje.dk//eksperten/basisUr.fla

fik du swf-loaderen til virke ?

mvh

Robert
Avatar billede thorsteinn Nybegynder
06. september 2004 - 09:46 #8
Hey Robert

Du er sgu et geni:-) Det spiller bare!!

Jeg har et andet problem, men det poster jeg lige med point tildeling.

Det drejer sig om hvorledes jeg kan spole frem og tilbage i et MC ved at dragge en knap.

1000 tak for hjælpen:-)

mvh Thor
Avatar billede thorsteinn Nybegynder
06. september 2004 - 09:46 #9
Har du fået dine point?
Avatar billede rohaje Nybegynder
06. september 2004 - 10:42 #10
nej, skal vist lige smide et svar først,,
glad for at virker

mvh Robert
Avatar billede thorsteinn Nybegynder
06. september 2004 - 11:37 #11
Sådan...tak for hjælpen og klokken:-)

mvh Thor
Avatar billede rohaje Nybegynder
06. september 2004 - 11:37 #12
tak for point  .. rob