Avatar billede refuge Nybegynder
04. september 2004 - 12:09 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

viser film forkert, bør ikke være codec fejl

hey alle

Efter lang tid er min "film" på computeren begynde at opføre sig mærkeligt.. har prøvet mange forskellige codec pakker og enkelte ting.. men intet virker, og det er temmelig belastende.. Når man "åbner" filmen og kigger.. så er der kun film på lidt under halvdelen af "billedet" og det er zoomet op til 4 gange større ligner det.. er ved at være sur på det lort.. for kan ikke selv se nogle fejl(!)

//refuge
Avatar billede gratis Nybegynder
04. september 2004 - 12:35 #1
ka du gi lidt flere oplysninger:

snakker vi om alle formater ?
hvilken afspiller bruger du ?

et alternativ ku' være at bruge Systemgendannelse (hvis du bruger Windows XP eller ME)

du ka bruge systemgendannelse og vælge et punkt fra før problemet opstod,programmer der er installeret efter det valgte punkt, skal installeres igen du finder systemgendannelse her  Start|Alle Programmer|Tilbehør|Systemværktøj|Systemgendannelse

i Windows ME http://www.wintip.dk/9x/tools/restore.htm
Avatar billede refuge Nybegynder
04. september 2004 - 12:43 #2
gratis: har prøvet indbyggede afspiller i windows, og en classic version af den, bsplayer, osv osv.. har prøvet alt snart syntes jeg.. typer? det er alle film jeg overhovedet har der gør det.. :\ er ved at være træt af det lot
Avatar billede gratis Nybegynder
04. september 2004 - 12:52 #3
det ka jeg godt forstå :/ ku Systemgendannelse så være en løsning ? eller hent dette freeware program "Gspot" http://www.headbands.com/gspot/ , det kan vise dig hvordan det står til med dine codecs.Du åbner programmet og trækker de forskellige filtyper ind i programmet og for så oplysninger.
Avatar billede refuge Nybegynder
04. september 2004 - 12:58 #4
er bare i tvivl om hvornår det begyndte.. lige nu har jeg INGEN codecs inde.. har du et godt forslag til hvad jeg kan prøve?
Avatar billede gratis Nybegynder
04. september 2004 - 13:11 #5
her er der forslag på eksperten http://eksperten.dk/spm/372155 og her http://www.free-codecs.com/download/Codec_Pack_All_in_1.htm og en søgning på eksperten ga disse resultater http://www.eksperten.dk/list.phtml?method=and&excerpt_on=1&find=codec&x=0&y=0 , håber du ka bruge det :)
Avatar billede buddy45 Juniormester
04. september 2004 - 13:16 #6
Avatar billede refuge Nybegynder
04. september 2004 - 13:46 #7
nu har jeg prøvet og lagt divx og xvid ind... når jeg kigger igennem Gspot siger den stadig:

Codec: divx name: DivX 4 (OpenDivX)
Codec Miscofigured (more info)

DivX Decoder Filter (misconfigured)
Xvid MPEG-4 VIDEO Decoder (misconfigured)
Divx Decoder Filter (misconfigured)

1 siger) - -    ** Problem **    ** File Missing: C:\WINDOWS\System32\divxdec.ax

2 siger ) - -    ** Problem **    ** File Missing: C:\WINDOWS\System32\xvid.ax

3 siger ) - -    ** Problem **    ** File Missing: C:\WINDOWS\System32\divxdec.ax

gør jeg noget helt galt?
Avatar billede pureshit Nybegynder
04. september 2004 - 13:53 #8
Det lyder meget som om at det ikke har en skid at gøre med codec fejl. Prøv lige at højreklikke på skrivebordet->indstillinger->avanceret->"grafik kort fanebladet"->full screen video. Står full screen device her på primary display, og "slideren" under zoom control er trykket helt til højre mod in? Hvis dette er tilfældet, så start lige med at træk "slideren" længst mod out. Håber så i dette tilfælde at du kører med nvidia drivere, ellers kan jeg ikke forklare det ret meget nærmere :)
Avatar billede refuge Nybegynder
04. september 2004 - 14:36 #9
pureshit; det var sq det, men fatter det ikke helt, for har virkelig ikke været derinde!!!! lav svar.. det var sq dejligt
Avatar billede pureshit Nybegynder
04. september 2004 - 14:41 #10
He he, det var såmænd så lidt. Hermed et svar :D
Avatar billede refuge Nybegynder
05. september 2004 - 14:36 #11
det var alt for rart.. havde du/i ikke hjulpet mig ved jeg ikke hvad jeg havde kastet med.. TAK!
Avatar billede pureshit Nybegynder
05. september 2004 - 14:51 #12
Endnu engang, det var så lidt :D