Avatar billede jnrmgs Juniormester
03. september 2004 - 18:45 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problemer med RAW-format

Hej!

Jeg har et Canon EOS 300D med et Kingston 512 MB CF-kort siddende. Et af billederne jeg netop har taget ser meget mærkeligt ud! Kameraet gemmer 2 filer, en lille THM-fil med en thumbnail, samt en stor CRW-fil med selv billedet. Man kan godt se thumbnail-billedet, men når jeg får konverteret billedet til JPG, ser det således ud: http://john-nissen.dk/CRW_0418.jpg

Er der nogen der kan hjælpe med at lokalisere hvor fejlen ligger. Jeg håber så sandelig ikke det er kameraet den er gal med.

Det er sket en enkelt gang før, for nogle uger siden, hvor et enkelt billede ikke duede ud af et fyldt CF-kort. Her så det dog ikke helt så underligt ud som denne gang.

På forhånd tak!
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2004 - 18:52 #1
jeg går ud fra diu ikke har problemet i alm jpg ?

har du prøver raw i forskellige opløsninger med jpeg

prøv med et andet cf kort

ellers må der være fejl på din cmos i kameraet
Avatar billede jnrmgs Juniormester
03. september 2004 - 19:16 #2
Jeg har lige taget en række billeder på det samme kort (uden at slette de tidligere). De virker fint i RAW-format. Der er problemer med 2 billeder lige efter hinanden.

Jeg forstår det ikke helt, da billederne ser OK ud på kameraet, og jeg kan også zoome helt ind på den i kameraet. Hvad er det der går galt, når jeg fører dem over på computeren?

Jeg har både prøvet af overføre dem via det medfølgende kabel, samt via min kortlæser. Af software har jeg prøvet det medfølgende FileViewerUlility samt Photoshop.

Det er også mærkeligt, at billederne ikke ser ens ud hver gang jeg prøver!
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2004 - 00:02 #3
har du sidste nye firmware i dit d300

http://web.canon.jp/Imaging/eosdigital/E3kr_firmware-e.html

du kan se ver i menuen på kameraet i bunden

prøv og lav en total reset af kameraet inde fra menuen på kameraet
Avatar billede Slettet bruger
09. september 2004 - 01:32 #4
prøv evt og stil dit ? ude på www.fotokritik.dk
Avatar billede jnrmgs Juniormester
17. oktober 2004 - 22:10 #5
'