Avatar billede anielsen Nybegynder
03. september 2004 - 10:59 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Udtræk fra MySQL i to kolonner

Hej experter
Jeg sidder her med en side, hvorpå der skal laves et udtræk i to kolonner fra en Mysql database.
Jeg regner med det skal gøres udfra id og tabellen hedder "sponsor".  Den yderste tabel er  325 pixel bred.

Det er der i der skal være to kolonner, som skal se ud på følgende måde.

1              2
3              4

osv. alt efter hvor mange der er sat ind i databasen.

Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede anielsen Nybegynder
03. september 2004 - 11:04 #1
udtrækkene skal sættes ind i følgende tabeller:
<table width="155" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
        <tr>
          <td width="155" height="60" align="left" valign="top">Logo:</td>
        </tr>
        <tr>
          <td width="155" height="20" align="left" valign="middle">Navn:</td>
        </tr>
        <tr>
          <td width="155" height="20" align="left" valign="middle">Adresse:</td>
        </tr>
        <tr>
          <td width="155" height="20" align="left" valign="middle">Postnr. + by: </td>
        </tr>
        <tr>
          <td width="155" height="20" align="left" valign="middle">Telefon:</td>
        </tr>
      </table>
Avatar billede anielsen Nybegynder
03. september 2004 - 11:07 #2
Udtrækkene består hver især af følgende:
<table width="155" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
        <tr>
          <td width="155" height="60" align="left" valign="top">Logo:</td>
        </tr>
        <tr>
          <td width="155" height="20" align="left" valign="middle">Navn:</td>
        </tr>
        <tr>
          <td width="155" height="20" align="left" valign="middle">Adresse:</td>
        </tr>
        <tr>
          <td width="155" height="20" align="left" valign="middle">Postnr. + by: </td>
        </tr>
        <tr>
          <td width="155" height="20" align="left" valign="middle">Telefon:</td>
        </tr>
      </table>
Avatar billede anielsen Nybegynder
03. september 2004 - 11:07 #3
Det var en rettelse
Avatar billede sukos Juniormester
03. september 2004 - 11:14 #4
<?php
$hent = mysql_query("SELECT * FROM `db`") or die (mysql_error());
$i = 0;
?>
<table><tr>
<?php
while($vis = mysql_fetch_array($hent)) {
$i++;
echo"<td>";
?>
<table width="155" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
        <tr>
          <td width="155" height="60" align="left" valign="top">Logo:</td>
        </tr>
        <tr>
          <td width="155" height="20" align="left" valign="middle">Navn:</td>
        </tr>
        <tr>
          <td width="155" height="20" align="left" valign="middle">Adresse:</td>
        </tr>
        <tr>
          <td width="155" height="20" align="left" valign="middle">Postnr. + by: </td>
        </tr>
        <tr>
          <td width="155" height="20" align="left" valign="middle">Telefon:</td>
        </tr>
      </table>
<?php
echo"</td>\n";

if($i%2 == 0 && $i != mysql_num_rows($hent)) {
echo"</tr><tr>\n";
    }
?>
</tr></table>
Avatar billede anielsen Nybegynder
06. september 2004 - 09:33 #5
Tak for det sukos
Du får selvfølgelig dine points for det virker. Ligger du lige et svar.
Avatar billede sukos Juniormester
06. september 2004 - 21:46 #6
jow tak :O)