Avatar billede Slettet bruger
03. september 2004 - 01:36 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

dårlig service hos PW "SERVICE" autoriseret canon værksted

Efter og have fået mit canon d10 kamera retur opdager jeg at signalet for focus bip lyden virker ikke selvom den er aktiveret i menuen da det kommer fra pw service ,for at løse problemet er jeg nødt til og resette kameraet total hvorefter det virker igen

hvad kan dette skyldes og hvormon de ikke tjekker tingene igennem hos pw service .

da de fik kameraet over stod tælleren på 1819 billeder da det kom retur og hold fast nu så stod den på 9704 billeder ,de har haft travl hos pw ,dette kan jeg selvfølgede overhodet ikke akceptere på nogen måder ,har de mon fysisk haft en pc koblet på og taget billeder eller er det simuleret .

kan jeg ikke gøre krav på de monterer en ny lukker da de har lavet unødigt slid på den med chance for mindre holdbarhed

det virker lidt fusk agtig hvis den skal over og have sat tæller tilbage selv om den har taget 9704 billeder .

hvad skal man gøre i dette tilfælde
Avatar billede hub Nybegynder
03. september 2004 - 07:32 #1
Først og fremmest må du snakke med PW-Service om disse ting og få en forklaring på denne tæller, specielt hvis den kan nedsætte kameraets værdi. Er du ikke tilfreds med forklaringen, så henvend dig hos Canon i Danmark og forklar problemet. Hvis ikke dette giver en trilfredsstillende løsning, så må du videre i systemet omkring Forbrugerklagenævnet..
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2004 - 13:48 #2
flg arrogante svar får man fra pw service :

svaret fra dem er markeret med >>

Se venligst svar fra vor tekniker

VH
René Sørensen

Sendt: 3. september 2004 01:09
Til: René Sørensen; kl@canon.dk
Emne: problemer med udført arbejde !
Prioritet: Høj

Til Rene Sørensen

Jeg har brug for en meget god forklaring på hvorfor tælleren på mit Canon d10 kamera står på 9704 billeder da jeg afleverede kameraet til jer PW Service stod den på 1819 billeder.

I må kunne dokumentere hvad der er forgået da jeg ikke på nogen måder er intereseret i og stå med et kamera hvor lukkeren står af pga i har hygget jer med og tage over 7885 billeder på 3 dage med en computer tilsluttet et remote program !

>>Vi har ikke tid til at hygge os, og slet ikke i den grad, der her er >>skitseret. Under reparationen var jeg nødt til at tage ca. 20 - 30 billeder, >>for at kunne udføre de nævnte ting ved kameraet. Det var alt. Hvad der >>herefter er sket kan jeg ikke gætte !

Generelt er jeres test af kameraets funktioner mangelfuld ,da jeg fik kameraet virkede fokus bip lyden ikke selvom den er sat til i menuen .

Løsningen jeg fik fra anden professionel side var at resette hele kameraet hvilket i burde have gjort da fejle burde have været opdaget hos jer.

>>Jeg beklager meget at jeg overså denne detalje, men glæder mig over at det >>kunne klares lokalt !

Focus bip lyden virker dog nu men hvorfor kameraet lavede dette nummer burde i vide ?

>>I et kamera med både hardware, firmware og software – kan der ske alt muligt.
>>(Den anden dag da jeg tændte min PC’er manglede der pludselig et ikon på mit >>skrivebord) ???

der er vedhæftet et billed der viser at stålleren står på nævnte antal billeder.

>>Ja, beviset er uomtvisteligt – men årsagen kan jeg som ovenfor nævnt ikke >>gætte.

Med venlig hilsen
Jens Andersen

Fototekniker

````````````````````````````````````````

hvad er jeres kommentar til sådan et svar canon er gjort opmærksom på problemet med pw services service over for kunderne
Avatar billede hub Nybegynder
03. september 2004 - 13:55 #3
lidt næbbet svar: "Jeg beklager meget at jeg overså denne detalje, men glæder mig over at det >>kunne klares lokalt ! "

Det primære for dig må vel være, at den løbske tæller ikke forringer kameraets værdi, hverken slidmæssigt eller i kroner og ører. Har du overblik over det?
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2004 - 15:51 #4
de siger kameraet registrer hvis man har haft et andet kort i hvor der har ligget x antal billeder på og man selv kan gå ind og resette tælleren til 0 .

Til hub den sidste du skriver hvordan skal den tolkes ?

hvis kameraet havde taget 9000 billeder har den ligsom haft et større slid end 1800 billeder på lukkeren
Avatar billede hub Nybegynder
03. september 2004 - 20:48 #5
Jeg mener netop om den kan nulstilles og dermed ikke er et udtryk for hvor slidt kameraet er..
Avatar billede Beach Mester
04. september 2004 - 00:03 #6
jetdirect--->
Jeg bliver altså også nød til at kommentere din egen negative indstilning til sagen...
Du opdager et problem med dit focus-beep, og får løst problemet ved et reset af hardware. Ingen grund til at gøre mere ud af det set fra min side, men vi kan jo prøve at dreje den et par omgange og vende den til noget vi alle kender her på E.
Vi har vel næsten alle prøvet at købe en computer. Den kommer med en eller anden form for Windåse programmer og OS. Fordi at programmerne ikke lige gør som vi vil have dem til, drøner vi ikke straks til mail og forbrugerombudsmanden for at knalde Bill Babes i hovedet med en jernhammer eller...? Kommer en computer retur fra et værkstedebesøg, og personalet har glemt at fjerne et eller andet "icon eller...." fra Desktoppen så tror jeg heller ikke de store bevægelser bliver sat i værk:-)

Din beklagelse over hvordan Jens Andersen (som jeg ikke kender!!!) svarre på din mail, må du prøve at se sagen fra hans side også. Du kommer med et spørgsmål gående på om PW har taget ~8000 billeder, han skriver at det har været nødvendigt at tage nogle stykker for at teste kameraet=Spørgsmål besvaret. At han ikke ved hvorfor kameraet pludselig står på rigtig meget mere, jammen så skal vi igen have fat i vores alm. computere der står på bordet. De laver også rigtig mange underlige ting fra tid til anden uden at der er nogle der egentlig ved hvorfor. Der er mange der kan hjælpe og løse problemer med HW, FW & SW men meget meget få (om nogle overhovedet) der kan give en detalieret forklaring på alt hvad der sker ingen i de systemer vi bruger i dag. Til det kan man kun sige at meget af det elektroninke grej vi elsker bliver mere og mere komplekst, og derved også så stort et område at ingen kender et givet system fra den ene ende til den anden. Samtidig bruger han tid (som gør at andres rep. bliver forsinket) på at skrive at deres tid abslut ikke er til sjov og hygge og at han beklager at kameraet skulle igennem hardware reset.

En fototeknikker i dag bliver sendt på kursus (som regl i Tyskland) hvor de bliver uddannet i at reperere hardware + software-fejl på digitalkameraene og at opdatere firmware + software. De får aldrig nogen sinde indblik i den binære kode, hvordan den er opbygget og virker.

Du skal huske på at når f.eks Canon kommer med en ny model, så vil forbrugerne (det er jo så os) gerne have fingerne i de nye modeller hurtigst muligt. Hvis service-organet (rep. af defekter) skulle være klar til at tolke samtlige ting der kan ske med hver enkelt model, så ville han skulle på skolebænken i måske flere måneder før det var muligt at afhjælpe alle fejl. Man kunne også tænke sig at modellen slet ikke blev frigivet før servicen var klar.
Slutligt tror jeg også at kameraene ville blive ganske dyre for forbrugerne da prisen for alt det her jo i sidste ende vil blive kalkuleret ind i salgsprisen for produkterne.

Med min måske lidt lange forklaring håber jeg at du og andre kan se at du selv starte med et meget uhøfligt angreb med dit ordvalg som:
1/ Jeg har brug for en --->meget<--- god forklaring
2/ i har --->hygget<--- jer med og tage over 7885 billeder på 3 dage
3/ --->Generelt<--- er jeres test af kameraets funktioner mangelfuld
4/ Løsningen jeg fik fra anden --->professionel<--- side
5/hvilket i --->burde<--- have gjort da fejle --->burde<--- have været opdaget hos jer
6/ hvorfor kameraet lavede dette nummer --->burde<--- i vide
Jeg ville måske have brugt lidt andre ord ala:
1/ Kan i hjælpe mig med at forklare
2/ Kan det passe at kameraet har taget 7885 billeder på 3 dage, og vil dette nedsætte kameraets levetid
3/ ---> Den kommentar ville jeg slet bruge, da du ikke aner en brik om hvordan deres arbejde bliver udført!
4/ Jeg her selv løst problemet efter gode råd fra en anden god god ekspert.
5/ ---> Den kommentar ville jeg slet bruge, da du ikke aner en brik om hvordan deres arbejde bliver udført!
6/ nu ved jeg ikke hvordan i arbejder med rep. af digital-kameraer, men skulle sådan en fejl ikke være opdaget?

Som du kan se så bruger du konstant angreb, i stedet for pænt og høfligt at prøve at få en venlig forklaring retur der muligvis kunne afhjælpe dine problemer.

Hvorfor kommer jeg så med alt det her? Jo, jeg sidder selv dagligt og prøver at hjælpe vores firmas kunders kunder (nej, den skal stå der 2 gange!) hvis der er opstået fejl på den ene eller anden måde. Hvis en modtager af min hjælp bliver lagt ud med noget i retning af "du er en idiot med frostvejr på toppen" så prøver jeg til at starte med at bevare fatningen og afhjælpe det der er grund til problemet samtidig med at modtager får det han eller hun er kommet til mig efter. Hvis denne "person" bliver ved med at fucke mig og firmaet op på en meget fjendtlig måde så falder min service over for personen tilsvarende.

Sagt på godt dansk så er en høflig henvendelse på et problem vi har lavet altid fulgt op så samme fejl aldrig sker over for denne person igen fulgt op med en undskyldning på firmaets vegne.
Modsat har jeg også syltet nogle sager lige til grænsen hvis jeg har en person over for mig der sviner mig og mit arbejde til. Jeg er stadig den i det her firme jeg snakker om, der ved absolut mest om hvordan man finder en løsning på en given fejl!

Det bedste ved alle de sager jeg PT har haft er nok, at min chef bakker mig op 100%

Så tag og klap hesten, start med at få dine problemer løst. Derefter kan der nogle gange være grund til at klage:-)

Glemte jeg at sige at jeg i mine unge dage stod bag disken i en meget stor foto-special-forretning *LOL*

//Beach

PS: Jeg regner ikke med at der ligefrem ligger point og venter på mig for min forklaring, derfor har jeg "kun" lagt et svar. Håber ikke du bliver pist-off over det, da jeg kun har bruge en times tid på at hjælpe dig på samme måde som PW har prøvet at hjælpe:-)
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2004 - 00:20 #7
jeg kan hilse og sige at canon dk er på min side mht pw service opførsel overfor kunden iflg chefen .

og som cps kunde (Canon Proffesionel Service) har ens reperation 1 priotet dvs den skal være afsluttet inden 2 dage .
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2004 - 00:38 #8
pkt 3/5 jo det ved jeg tilfældigvis
Avatar billede Beach Mester
04. september 2004 - 01:24 #9
Jeps, det er hvad du får at vide af Canon. Du havde vel ikke tænkt dig at de straks drøner en fyreseddel i hovedet på manden eller hvad?

Hvad tror du der ville ske hvis Canon skulle tage alle klager og følge dem op af en kunde der selv mener at de er små konger der altid har ret? Har du forøvrigt den indstilning af kunder altid har ret vil jeg forberede dig på et langt liv hvor du vil støde ind i rigtig mange mennesker der ikke vil bruge deres tid på at hjælpe dig uanset om du betaler for det eller ej.

Øresundsbroen og Metroen var også VIP kunder hos deres lev. men en gang imellem så sker der ting som ikke må ske. Sådan er den teknologiske verden vi lever i. Du må indstille dig på at du rigtig mange gange vil støde på fejl. Nogle af dem er det bare ikke muligt at betale sig fra uanset hvor mange kontanter du står med i hånden. Specielt ikke hvis du bruger de formuleringer der er ref. til i ovenstående.

Mit forslag er bare, at bruge en anden indgangsvinkel til dine problemer. Det hjælper ikke meget at skælde den mand ud der skal hjælpe dig!
Du har vel heller ikke ret meget lyst til at hjælpe en der ligger ud med at kalde dig en spade! Ved godt at man ikke bare skal bukke og sige tak hver gang, men start med at være høflig og imødekommende. Det kommer du meget hurtigere og længere med i længden!

Mht. Din hilsen fra Canon, hvad tror du han i en e-mail har skrevet til PW? Jeg kunne forestille mig noget i retning af " vi har en kunde der hænger sig i småting, og er en af de der kunder der ikke har andet at bruge deres tid på end at brokke sig. Sæt mig lige på CC. hvis han skriver igen, så tager vi problemerne derfra! VH Canon"

Jeg håber ikke at du forventede at et firma som Canon ville sige til dig at du bare skulle knytte kajen og droppe dine forventninger. Husk  på at Canon som alle andre prøver at pleje sine kunder og sit navn.

Så uanset hvad du "tror" at folk tænker om dig i Canon og hos PW, så kan jeg næsten garantere dig for at de vil lade din meget store "klage" og dine meget store "problemer" stille og roligt gå med musen på vej ned mod trachcan. Ikke nødvendigvis fordi de ikke vil give dig ret i din utilfredshed, men pga. din måde at tiltale folk på, der er langt større eksperter på deres område end vi nogen sinde bliver.

Glem alt om at tro på at du ved at betale penge kan tillade dig at nedgøre folk. Det er altså ikke måden at komme frem på. Venlig og høflig kommunikation er noget der virker uanset hvilken absurd situation man er havnet i.

En relevant klage kan så komme på tale efter at "sagen" er afsluttet hvorefter du måske kan få et nedslag i den pris du betaler for VIP. Det ville du kunne vinde på økonomisk og Canon vinde på teknisk (ved at prøve at løse problemet for andre kunder)

Se her bør du som VIP være lidt mere smart. Men det har måske ikke nogen økonomisk betydning for dig eller dit firma? Hvis økonomi ikke har nogen betydning så  kan du stadig ikke regne med at der er nogle der vil hjælpe dig. Lad os sige at du ansætter en mand i butikken til kun at foretage rep. af dine problemer. Hvor længe tror du han har lyst til at være ansat under en mand der konstant nedgør ham? Jeg var nået til jobsamtalen, derefter sagt tak og forvel. Det uanset hvad der var i løn. Vi er alle mennesker, og ingen mennesker jeg kender vil for penge blive tiltalt som idioter uanset hvor meget de end hjælper med service!!!!!!!!

//Beach
Avatar billede Beach Mester
04. september 2004 - 01:32 #10
Nu vil jeg ikke bruge ret meget tid på den her sag, da du allerede betvivler mine ellers gode hensigter!!
Du henviser til at du "tilfældigvis" ved hvordan PW arbejder og servicer deres kunder, og derfor må jeg "skrige ud til alle" at det er en meget dårlig joke at en medarbejder i PW eller Canon udtaler sig negativt om sit eget firma offentligt uden først at så til din chef.

Hvis du læser imeller linierne så kan du måske også se at du måske har fået nogle forretningsbetingelser som du betaler for. Men det er altså ikke end betydende med at du ved hvordan butikken kører!

/Beach
Avatar billede Beach Mester
04. september 2004 - 01:35 #11
BTW, kan du så ikke lige henvise til det tekniske udstyr værkstedet har betalt for, og offentliggøre hvordan de gennemgår et digitalt kamera fra enden til anden. Så kan vi nemlig alle starte vores eget lille værksted op og håbe at vores kunder er mindre vidende:-O

//Beach
Avatar billede Beach Mester
04. september 2004 - 01:42 #12
--->Alle andre
Jeg lukker af her. Mener ikke at jetdirect er seriøs nok til at føre en fornuftig og konstruktiv samtale. Han/hun beklager sig mere end at tage ved lære af mennesker der ved hvad de snakker om. Det kan jeg ikke bruge til noget.

Jeg ligger et svar for sjov, da jetdirect jo mener at penge = magt = indflydelse = service. Prøv den her på E. Der har han jo kun point. Men du kan jo ringe til GDI og prøve at købe dig til lidt flere point!

Nat nat.... //Beach
Avatar billede ronni112 Nybegynder
04. september 2004 - 01:53 #13
JetDirect >>

Jeg har selv været sådan engang :( Med det samme der var noget, så var jeg der som en eller anden betjent og slog ned på ALLE der havde noget med det at gøre.

Nu sidder jeg selv og får sådanne sure henvendelser - Og det har jeg HELDIGVIS lært af. Jeg måtte bøje mig i støvet og indse at jeg nok var en anelse naiv og dum.
Men man lærer af sine fejl

Jeg håber også at du lærer at din fremtoning ikke skaber god stemning nogen steder!

Jeg forstår godt værkstedets lidt "snøvlede" svar - Sådan et svar er hvad man forventer når man sender en mail, som den du sendte...

Jeg kan godt se at det er "mangelfuldt" at de glemmer at resette kameraet.
Jeg kan også godt forstå at du undre dig over de 7000 ekstra billeder! Men ingen grund til at starte med at beskylde dem for at have taget disse billeder.

Du skriver også til ham at deres test er mangelfuld? Hvad har de glemt, udover biplyden?
Avatar billede Slettet bruger
06. juli 2013 - 10:38 #14
_