Avatar billede steen_hansen Forsker
02. september 2004 - 23:39 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Ny kategori: Juridiske spørgsmål

Til rette vedkommende: Var det ikke noget at oprette en ny kategori, der kunne omhandle jura? Til kategorien kunne der oprettes mange underkategorier, der har med jura at gøre, på samme måde som der er mange forskellige former for databaser under kategorien Databaser. Der er med jævne mellemrum en del spørgsmål vedr. de forskellige lovgivninger, og hvis der findes jurister blandt E's brugere, tror jeg bestemt de automatisk vil søge over i deres interesse-område. Og dermed tror jeg også der kunne opstå en masse givende og spændende debatter. Bare en tanke :o)
Avatar billede Slettet bruger
02. september 2004 - 23:54 #1
Jeg kan bare sige, at jeg er ganske enig. Hvis der var en kategori til licens-relaterede spørgsmål, ville jeg med sikkerhed abonnere på den, men i øjeblikket hører den slags jo mest til i Diverse, og den er fyldt med så meget ligegyldigt, at jeg ikke gider holde øje med den.
Avatar billede ahave Nybegynder
03. september 2004 - 00:23 #2
Nu er eksperten jo et IT forum. Hvis man gerne vil vide noget om jura, kan man vel finde andre steder på nettet. Problemet er vel, at det hurtigt kunne blive uoverskueligt, hvis man begyndte at udvide eksperten med andre interesse områder. Hvornår skulle man stoppe, skulle man lave en kategori for folk der godt kan lide at strikke og sy patchwork?? Jeg ville bestemt selv finde emnet interessant, men hælder mest til at beholde det som et it forum.
Avatar billede steen_hansen Forsker
03. september 2004 - 00:29 #3
Jura har jo i høj grad noget med IT at gøre. Der er f.eks. ophavsret, patenter, licenser - bare lige for at nævne et par stykker. De bliver debatteret flittigt i IT-sammenhæng, og kan efter min ringe mening knyttes til IT, og disse spørgsmål fylder meget i folks hverdag og i deres arbejde med IT. Jeg har siden jeg startede her på E deltaget i disse spørgsmål med jævne mellemrum.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
03. september 2004 - 00:39 #4
Der er masser af Jura og det eneste problem jeg ser i at have en decideret jura kategori er egentligt at folk kan forvildes til at tro at ekspertens svar altid er endegyldige.

Jeg ved godt at eksperten fralægger sig ethvert ansvar, men hvem har lige læst reglerne ;-)
Avatar billede steen_hansen Forsker
03. september 2004 - 00:45 #5
Det er rigtigt, og jeg har nogle gange set, at folk konkluderer sig frem til en definination af loven, som de anser som endegyldig, men som alligevel er hamrende forkert, og det kan være farligt. Du har en pointe der, men hvis der nu kom nogle jurister på banen, som kunne give deres mening med, ville E blive beriget på mange områder. Tror jeg. Men du har ret, det er et dilema, som jeg ikke lige havde tænkt over :o)

Det kunne være interessant at se, om der er jurister blandt E's brugere.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
03. september 2004 - 00:55 #6
Det skulle næsten være mærkeligt hvis ikke der var, men spørgm¨let er om de er ligeså flinke som os it-folk der vælger at misse mange kroner ved at hjælpe løs ;-)
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2004 - 00:56 #7
Endnu en gang er jeg helt enig med Steen. Lidt morsomt, da hans forslag nemlig netop kommer fra en diskussion, hvor vi var ganske uenige om hvad ophavsretsloven egentlig sagde.
Avatar billede Slettet bruger
03. september 2004 - 00:57 #8
Den diskussion foregik forresten i http://www.eksperten.dk/spm/532756
Avatar billede steen_hansen Forsker
03. september 2004 - 01:02 #9
nikolajdu: Det er rigtigt. Jeg har endnu ikke set en bruger deltage i et juridisk spørgsmål. Eller ihvertfald ikke en, som har tilkendegivet, at han var jurist :o)

sandbox: Rigtigt. Jeg vil ikke føre spørgsmålet videre i dette spørgsmål, men jeg spurgte oprindeligt efter de udmærkede tips til at skjule kildekoden. Man må sige, at det stille og roligt udviklede sig i en helt anden retning :oD
Avatar billede steen_hansen Forsker
03. september 2004 - 01:07 #10
Uh, den diskussion blev lang :oD Derfor kunne det også være ekstra interessant, hvis der kom nogle jurister på banen, som helt præcist kunne trække reglerne ud, og som generelt kunne (ville bruge tid på) råde og vejlede. Dette spørgsmål er ikke oprettet p.gr.a. ovenstående spørgsmål. Men generelt kunne det være en god ting med juridisk bistand :o)
Avatar billede htmlkongen Novice
03. september 2004 - 14:14 #11
Steen_Hansen >> Opbakning herfra, god idé :D (Kort kommentar :D)
Avatar billede steen_hansen Forsker
04. september 2004 - 00:40 #12
htmlkonge, takker :o)
Avatar billede steen_hansen Forsker
04. september 2004 - 00:43 #13

endnu ikke set en bruger = endnu ikke set en jurist

Håber alle fangede den alligevel :o)
Avatar billede steen_hansen Forsker
06. september 2004 - 23:40 #14
Lukker. Håber på lidt Response.Write uanset beslutningen :o)