Avatar billede kronsj Nybegynder
31. august 2004 - 09:27 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

Google og tomme default-sider

Jeg sidder med en web-site for et firma. Forsiden er egentlig blot en slags indgangs-menu, hvor der ikke står detaljerede oplysninger om firmaets produkter.
Tager Google udgangspunkt i frame-siden (default.htm/index.htm) ? jeg har prøvet at lægge nogle meta-tags i denne side, men det perfekte ville være om den kunne snuse på underliggende sider ?
Avatar billede speedytech Nybegynder
31. august 2004 - 09:40 #1
Google ser meget efter om det er 'rigtig' html, og hvor mange sider som har en link til din side.. Hvis du f.eks har en anden side som har et link til din side, bliver din side langt meget højere på listen over søge resultatet.. Et lille fif som jeg håber kan hjælpe dig
Avatar billede bufferzone Praktikant
31. august 2004 - 09:57 #2
Jeg har skrevet en del artikler om bl.a. søgemaskine optimering som du med fordel kan læse. Mht google og din situation bør du vide følgende

- google læser stort set ikke metatags, glem dem
- Indhold i sitet og antallet/kvaliteten af de links der peger på sitet er meget vigtigt i forhold til google
- Frames udgør en udfordring. Google indexisere indholdet, og med frames ser den sider der ikke har indhold som det første.
Avatar billede bufferzone Praktikant
31. august 2004 - 10:00 #3
Læs her

http://www.eksperten.dk/artikler/index.phtml?users=bufferzone

De underliggende sider kan sagtens bringes frem så google let finder dem. du linker direkte til disse sider enten fra specielle hallway sider, eller fra <NOFRAMES> sektionen på dine fram sider, du skal så bare vide at du risikere at brugerne finder disse sider.
Avatar billede kronsj Nybegynder
31. august 2004 - 10:27 #4
Til Bufferzone.
Jeg er lidt imponeret
Avatar billede kronsj Nybegynder
31. august 2004 - 10:33 #5
Til Bufferzone...(ups den kappede).
Jeg er lidt imponeret over svartiden herinde i panelet - og har læst flere af dine svar/artikler. Så jeg har vidst fat i den rigtige.
Men foklar mig lige :
Jeg har skrevet et par indlæg i P1 debat på dr.dk. Dog ikke det vedlagte i eksemplet. Men forklar mig : hvordan kommer Google helt ned i en enkelt debat-side på DR.DK hvis man f.eks. skriver : "Hårrejsende finanslov" som søgetekst på Google ?
(bemærk jeg tog bare en af de seneste indlæg - uden at forholde mig til det)

Teksten ligger højest sandsynligt i en database eller CMS-system.

Det samme gælder eks. tekniske spørgsmål til Microsoft.com eller andre tekniske producenter.
Avatar billede bufferzone Praktikant
31. august 2004 - 10:41 #6
Der er flere grunde til dette:

Dels har firmaer som DR og Microsoft styr på deres ting. De samarbejder med google og har CMS systemer der er lavet så de kan indexiseres af f.eks. google. Du kan kikke på CMS systemer Movable Types der skulle være noget af det bedste til rådighed for os almindelige dødelige

Dels har google formentlig mere tillid til store firmaer end de har til dig og mig, jeg kunne således forestille mig at de lader disse firmaer slippe lidt lettere og tilader ting på deres sites, som vi andre ikke får lov til.

Dels har sites som DR og Microsoft et såkaldt "Fresh Tag". Netop fordi de er så dynamiske og ændre sig dag for dag, bliver de indexiseret dagligt, i stedet for en gang om måneden

Endelig er DR og microsoft jo vigtige sites, med høj PageRank (en væsentlig faktor i googles måde at udregne placering på) hvilket betyder at de alt andelt lige vil have lettere ved at få ting med godt placeret