Avatar billede ferdinand.k Mester
29. august 2004 - 16:50 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Problemer med iChat

Jeg kører 10.3.4 på min G4 MDD og har problemer med min iChat AV version 2.1. Når jeg åbner programmet kommer hopper den en gang i docken og kommer med trekanten under imens, hvorefter trekanten fjerne sig, og den stopper med at hoppe. Herefter sker der ikke mere, dvs at programmet ikke starter op overhovedet. Jeg har forsøgt at geninstallere programmet men dette har ingen effekt.

10.3.4 er nyinstalleret (3 dage), og det er det eneste program jeg har problemer med af denne art...

Er der nogen der har oplevet det samme, eller har en løsning på problemet???
Avatar billede dark-devil Nybegynder
29. august 2004 - 16:52 #1
Avatar billede dark-devil Nybegynder
29. august 2004 - 16:52 #2
Ups, sorry! :D
Avatar billede ferdinand.k Mester
29. august 2004 - 16:52 #3
det har jeg gjort... kig bedre efter... :)
Avatar billede egonspock Seniormester
29. august 2004 - 17:26 #4
Har du repareret rettigheder med Diskværktøj i Hjælpefunktioner?
Avatar billede ferdinand.k Mester
29. august 2004 - 18:06 #5
go ide... det prøver jeg...
Avatar billede ferdinand.k Mester
29. august 2004 - 18:11 #6
virker ikke... den repererede godt nok iChat.app men det gjorde ikke noget udslag...
Avatar billede egonspock Seniormester
29. august 2004 - 19:02 #7
hmm. Hvad med at prøve Onyx fra http://www.titanium.free.fr/english.html og 1) under Maintain køre maintenance scripts -> all scripts og hvis det ikke er tilstrækkeligt, så under Cleaning delete User Cache og System Cache. Det sidste kræver genstart.
Avatar billede ferdinand.k Mester
29. august 2004 - 19:46 #8
virker desværre heller ikke... :(
Avatar billede egonspock Seniormester
29. august 2004 - 22:01 #9
Har du prøvet med at opdatere til 10.3.5, og så især bruge combo-updateren til formålet: http://www.apple.com/support/downloads/macosxcombinedupdate_10_3_5_.html
Det er vist tit at netop combo-updaterne får løst den slags problemer.
Avatar billede ferdinand.k Mester
29. august 2004 - 22:22 #10
Ja. Grunden til at jeg netop har re-installeret min Mac er at 10.3.5 fik den til at gå ned... måtte skifte harddisk for at komme over problemet... Ved det lyder mystisk, men jeg forsøgte alt for at rede disken uden held... Derfor har jeg det lidt dårligt med at skulle forsøge igen med 10.3.5... Venter med at opdatere noget til Tiger regner jeg med...
Avatar billede ferdinand.k Mester
29. august 2004 - 22:25 #11
Avatar billede ferdinand.k Mester
29. august 2004 - 22:37 #12
det fatter jeg ikke en brik af... Nu sad jeg og legede lidt med det hele, og så erstattede jeg de nuværende plist filer med de gamle fra min gamle backup, og så virkede det pludseligt.. det var godt nok underligt...

nå, men bare det virker... skal vi dele points...?! :)
Avatar billede egonspock Seniormester
29. august 2004 - 22:43 #13
Det er helt i orden! glad for at det kom til at virke!