Avatar billede lecix Nybegynder
28. august 2004 - 23:55 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

min forbindelse går amok

hey
jeg har en 2mb/½mb tele2adsl

min download fejler intet kan hente med 229kb/sek
men kan kun sende med 30kb/sek

tror det er noget i xp der gør det,
da den begyndte på det, efter jeg opdaterede!
men ved det ikke

nogen der ved, hvad et kan være?
og evt. har en løsning på det?
Avatar billede Slettet bruger
29. august 2004 - 01:08 #1
Opdaterede hvad?
Avatar billede lecix Nybegynder
29. august 2004 - 01:33 #2
windows...
før det, var der ingen problemer
kan det være en fejl i windowsupdate?
Avatar billede dragox Nybegynder
29. august 2004 - 02:21 #3
du bor for langt væk fra centralen og kan derfor kun sende med 30, eller også har tele2adsl glemt at sætte den på 512 kb/s
de jo kendt for et dårligt 'ry'
Avatar billede lecix Nybegynder
29. august 2004 - 15:26 #4
hmm... har kunne sende med 60kb/sek på et tidspunkt (før jeg opdaterede windows)
og har ringet ind til tele2, for at se om de havde ændret i min upload, men det har de ikke.
Avatar billede dragox Nybegynder
29. august 2004 - 16:07 #5
be dem om at teste jeres kobber om det kan trække det.
Jeg har selv 2048/256 lige nu, da tdc siger jeg ikke må have 512 i upload da det vil køre meget ustabilt så. Men jeg har nu haft 512 i 2 måneder indtil de satte den ned igen.
Prøv sluk og tænd dit modem og netværk. ellers kan jeg ik hjælpe
bagefter kan du prøve/teste dit internet med: (TDC's egen test)
http://download.tdconline.dk/pub/tdc/selvbetjening/troubleshooter/tdchasti.exe
Avatar billede lecix Nybegynder
29. august 2004 - 16:13 #6
der fejler den intet
henter med 220 ca
og sender med 60 ca

men når jeg prøver at sende til nogen, kan jeg kun sende med 30kb.

en der ved hvordan jeg kan finde ud af, hvad det er der gør det?
og hvordan jeg løser det?
Avatar billede ulrich_ Nybegynder
31. august 2004 - 14:37 #7
Kan det være vedkommende du sender til kun kan modtage med 30? evt en 256 forbindelse han har? Prøv at gå ind på TDC's hjemmeside under hastighedstest og prøv at lave en ftp-test med et ftpprogram. Hvis du kan uploade med 50-60 der fejler din linie ingenting, så er det modtageren eller et NetLimiter-program!
Avatar billede dragox Nybegynder
31. august 2004 - 15:07 #8
Ulrich, hvis du gider læse, så har jeg faktisk 2 dage før dig skrevet linket til TDC's test og ftp test, så sch inden du kommer med svar :)
Avatar billede ulrich_ Nybegynder
31. august 2004 - 15:09 #9
Ups! Havde jeg ikke set.. men hvis det hjælper er det jo udemærket ;-)
Avatar billede lecix Nybegynder
31. august 2004 - 16:46 #10
ingen af dem jeg prøvede at sende til havde under ½mb i download
en af dem jeg prøvede at sende til, havde 3mb i download, så det er ikke