Avatar billede pillpopper Nybegynder
26. august 2004 - 18:28 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

tage et godt billede

Hej er der en el flere der ved el. har et godt bud på hvordan jeg tager et godt billede af en ting/vare så det ser ud som om man kigger lige på den?
Jeg har prøvet at sættet et spil skråt og ligge det ned men blitzen viser sig på billedet når jeg har taget det, jeg har endag prøvet at rykke rundt p.g.a lyset udefra men uden held.

Håber der er en med en god finger der ved hvordan man skal liggede spillet feks. for at få det bedste billede.
[Jeg skal lige sige at de billeder jeg skal tage er til min butik]

mvh

pp
Avatar billede perj Nybegynder
26. august 2004 - 23:16 #1
Kig engang her, der er mange gode tips:-)
http://www.fotokritik.dk
Avatar billede pillpopper Nybegynder
27. august 2004 - 20:49 #2
den kan jeg ikke finde rundt i og heller ikke noget om at tage et godt billede og fra hvilken posicion.        Ved du ikke hvor præsist jeg skal kigge henne for det eneste jeg skal er at tage et billede så man ser det uden at blitzen er på (det er et HP digital kamara jeg bruger med 1.4 pixels) samt så det ser ud som om man kigger lige på det og feks. ikke op af en væk el. ligende..!

pp
Avatar billede pillpopper Nybegynder
28. august 2004 - 00:10 #3
er der virkelig ikke andre med denne kompetance??
Avatar billede peter_e Nybegynder
31. august 2004 - 05:52 #4
Proev saadan her:

LYS
1. Slaa blitzen fra - hvis spillet har en blank overflade vil det skinne igen
2. Naar du kigger direkte paa motivet, saa skal lyset kommer imod motivet helst fra begge sider af dig. Saet nogle lamper og ved siden af dig. Der skal massere af lys til men du skal nok daekke paererne til saa du undgaar genskind.

MOTIVET
1. Laeg spillet paa en glat og mat (!) ensfarvet overflade, enten hvid eller i en kontrast farve som ogsaa ser godt ud paa din website. Laeg evt et farvet lagen over en bord eller lign.
2. Hvis det er et spil, saa vil jeg foreslaa at du tager billedet fra siden, dvs ikke noget med diagonalt eller lidt paa skraa.

Fortael evt hvorstor motivet er og hvormange detailer der er paa det. Saa er det lidt nemmere at komme med gode raad.

Held og lykke,
Peter
Avatar billede perj Nybegynder
31. august 2004 - 09:49 #5
Køb Politikens Fotobog i SuperBrugsen til 99,95 - nedsat fra 279,- der står utrolig mange gode ting i den om udstyr, optageteknik, digital fotografering mv.
Avatar billede perj Nybegynder
31. august 2004 - 09:50 #6
PS: Bogen er på hele 368 sider:-)
Avatar billede pillpopper Nybegynder
05. september 2004 - 10:38 #7
Jeg kan ikke slå blizen fra da det er med et digital kamara et Hp 1,4 pixel, og jeg har prøvet det fra siden af men der får man et dårligt billede ud af.
(Det er på en hvid klat fladesom der ikke er ridser/skader i).
Avatar billede peter_e Nybegynder
06. september 2004 - 07:06 #8
Jeg har aldrig foer hoert om et digital kamera hvor man ikke kan slaa blitzen fra. Hvis det ikke kan lade sig goere, saa saet noget tape over og lav saa selv lyset. Og saet saa kameraet op paa en tre-fod saa du undgaar rystelser.

Hvis du ikke er tilfreds med billeder af motivet fra siden, saa proev at tage det 'oppe fra' - det kan ogsaa vaere meget flot/naturtro efter min mening.

Mvh,
Peter
Avatar billede pillpopper Nybegynder
12. september 2004 - 15:14 #9
Undskyld den lange vente tid men jeg har været ude på formen og arbejde så jeg har ikke haft mulighed og tid til at svare tilbage før nu (sry).
Jeg har læst manualen (selvom de plejer at blive lagt i skuffen, jeg hader nemlig at læse dem) og jeg fadt ud af at man godt kunne slå blizen fra det kamara, så jeg prøvede den fremgangs måde du forslog og det hjalp med at man ikke kunne se selve blizen på billedet men det blev osse en hel del mørkere´´ øvv *LOL* så nu er det ude i haven det bliver taget fremover (naturligvis med en hvid bagrund bagved).

Jeg siger mange tak for hjælpen peter_e;)

Tak for linket men det fik jeg desværre ikke noget ud af og det med bogen er en god ide, bare ikke for mig da jeg ikke kan lide at læse bøger der har jeg aldrigt kunnet og især ikke en på 368 sider he he er du da så fårdig mand.

Kan I hygge Jer og forsat god søndag:)

Mv-

pp