Avatar billede erik8085 Nybegynder
24. august 2004 - 10:24 Der er 1 kommentar

er mobilbrowsere bagudcompatible

1.
Nogen der ved om mobiltelefoner med xhtml-browser kan forstå wap version 1.1, 1.2, 1.2.1 ??
2.
Eller vil en xhtml-browser overhovede "snakke med" de tidligere wapversioner ??

(Nokia siger at wap 2.0 = xhtml
Nokia markedsfører telefoner med wap micro-browser eller xhtml-browser)

fra en nybegynder
Erik
Avatar billede janegil Nybegynder
24. august 2004 - 14:14 #1
WML 2, som nå er død, var formelt kompatibel med både WML og XHTML MP. (Både WML 1 og XHTML mp var gyldig WML 2.) Men den er som sagt død.

WAP 2 lever, og spesifiserer XHTML MP. WML vil ikke være valid XHTML, men vil nok fungere i praksis, ut fra HTML-reglen om å ignorere ukjente tagger. Du kan kanksje ikke regne med å få cards til å vises ett av gangen, kanskje de vil vises over hverandre på samme måte som p-elementer.

Har ikke testet, men regner med at WML 1.1 skal fungere godt på alle telefoner.