Avatar billede jesspedersen24 Nybegynder
23. august 2004 - 14:24 Der er 1 løsning

Download rate ikke optimal i forhold til forskellige programmer.

Hej.

Jeg har et problem med den nuværende "wireless AP Router", som jeg har sat op.
Min download rate har tidligere, med min alm. router (som ikke er trådløs), været optimal uanset programmet. Det vil sige med min 2 mbit forbindelse, har jeg downloaded med omkring 220 kb/s uanset om det var fra browseren, IRC osv.

Efter jeg har installeret den trådløse router med bl.a. kryptering (har også prøvet uden kryptering), har jeg problemer med min downrate igennem IRC. Her kan jeg kun downloade med max. 46 kb/s ved hver fil, hvor jeg tidligere kom op på 220 kb/s.
Jeg har selvfølgelig også tjekket, at det ikke er modpartens upload rate, der ikke er noget i vejen med.
Samtidig kan jeg stadig godt downloade med ca 220 kb/s fra browseren?! - det giver ikke helt mening?

Nogen som har oplevet dette, da det er yderst belastende, at min download rate i mIRC pludselig er faldet til ca. 50 kb/s.?!

Hvis du ved hvad jeg skal gøre, eller grunden til dette, får du selvfølgelig de 200 point :-)

På forhånd tak.
Avatar billede jesspedersen24 Nybegynder
04. september 2004 - 18:22 #1
svar