Avatar billede dknsj Nybegynder
19. august 2004 - 14:44 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvad er arten

Jeg er udemærket godt klar over det ikke er her jeg bør stille dette spørgsmål, men er der nogle der ved hvad den nuværnde menneske art hedder?? nogle siger homosav men jeg ved det ikke ;)
Avatar billede simonvalter Praktikant
19. august 2004 - 14:47 #1
Homo sapiens sapiens
Avatar billede vejmand Juniormester
19. august 2004 - 14:48 #2
Avatar billede dknsj Nybegynder
19. august 2004 - 14:49 #3
tusind tak for hjælpen
Avatar billede simonvalter Praktikant
19. august 2004 - 14:50 #4
homo sapiens er mennesket som er indelt

arkaisk Homo sapiens
neandertaler Homo neanderthalensis
og vor tids menneske Homo sapiens sapiens
Avatar billede vejmand Juniormester
19. august 2004 - 14:53 #5
Vi deler, simonvalter ;-)

http://www.eksperten.dk/spm/530939
Avatar billede hcma Novice
19. august 2004 - 14:55 #6
menneskets artsnavn er Homo Sapiens (det tænkende menneske) og dukker op første gang ca. 200.000 år før vor tid. Af denne art har alle nulevende racer udviklet sig. Uanset hudvarve o.s.v. tilhører alle mennesker samme nderart: Homo Sapiens Sapiens.
Ellers kan du kalde det nuværende menneske for Nutidsmennesket.
Avatar billede dknsj Nybegynder
19. august 2004 - 14:58 #7
Har i nogle link til hvordan aben har udviklet sig til mennesket det første
Avatar billede simonvalter Praktikant
19. august 2004 - 15:02 #8