Avatar billede trer Nybegynder
18. august 2004 - 21:03 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

DB2 ressourcer?

Hej

Er der nogen der kan guide mig hen til en god "starter-guide" til administration af DB2 på Windows?

Det jeg søger skal indeholde lidt konceptbeskrivelse (opbygning med instanser/databaser), kort om installation og konfiguration samt de administrative opgaver mht databaseoprettelse, filplacering, brugerkonti, diske, log/archiving og specielt om backup, restore, recover et al...

Mvh
Troels
Avatar billede arne_v Ekspert
18. august 2004 - 21:12 #2
Og måske den her:

http://www.redbooks.ibm.com/abstracts/sg246128.html

(husk at SQLServer "nedstammer" fra Sybase !)
Avatar billede trer Nybegynder
18. august 2004 - 21:27 #3
Hej Arne

Fint link mht fasttrack admin guide, du må gerne smide et svar. Redbooks-linket er jeg knapt så sikkr på, da det er DB2 AIX den retter sig i mod. DB2 skulle være ganske forskellig på de forskellige OS-platforme.

Jeg lader lige spørgsmålet stå åbent en dags tid endnu hvis andre skulle byde ind.

Mvh
Troels
Avatar billede arne_v Ekspert
18. august 2004 - 21:30 #4
Så vidt jeg ved er det mest mainframe versionen der er forskellig fra de andre ...

Men selvfølgelig er der forskelle og specielt på admin området
Avatar billede arne_v Ekspert
18. august 2004 - 21:30 #5
svar
Avatar billede arne_v Ekspert
18. august 2004 - 21:30 #6
men de første link lød lige som dig
Avatar billede trer Nybegynder
19. august 2004 - 09:54 #7
Hej Arne

Du får points for de første links - det ser rigtig fint ud.

Tak for hjælpen.

Mvh
Troels