Avatar billede oliemanden Nybegynder
18. august 2004 - 10:30 Der er 2 kommentarer

Approach til Access eller andet der kan bruges fra XP-pakken

Jeg har oprettet en simpel Approach database til at holde styr på alle tlf. samtaler. Den består af en indtastningsformular med nogle skrivefelter og en række "drop-down" boxe.
Nu må vi ikke længere ha' Approach og jeg skal derfor ha' konverteret til "noget andet".
SPØRGSMÅL :
Kan man konvertere fra Approach til Access, Excel eller andet ?
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
18. august 2004 - 10:39 #1
Du er nok nødt til at eksportere dine tabeller ud af approach i f.eks en csv fil, og herefter importere dem i Access eller Excel.
Brugerinterfacet er du nødt til at genskabe i det nye program.
Jeg søgte lidt på nettet, og der lader ikke til at eksistere værktøjer der kan det du ønsker.
Avatar billede d0stuffz Nybegynder
08. oktober 2004 - 09:59 #2
Jeg har selv været omkring det samme. Min tilgang er bare lidt anderledes, da jeg skal linke til Approach Databasen (stadig aktiv). Jeg har søgt højt og lavt for at finde bare et eller andet.

Jeg var omkring og eksportere Approach til et 3. format, som jeg så importerede i Access efterfølgende. Hvilket 3. format - tjaa jeg prøvede dem alle, men jeg tror det var en af dBase versionerne .dbf (3,4,5)

Jeg vil give tonnybrandt ret i hans "evaluering".